PUG-ul Timișoarei, pe un drum mai bun

PUG Timisoara

Planul Urbanistic General a trecut de Comisia tehnico- economică a Ministerului Transporturilor și a primit aviz favorabil. Asta, după ce ani la rând, proiectul a fost voit tergiversat de administrația Robu, se arată într-un comunicat al ALDE Timiș. În perioada imediat următoare, și celelalte instituții își vor da acordul pentru ca acesta să poată fi finalizat. Secretarul de stat ALDE în Ministerul Transporturilor, Ovidiu Sîrbu, a participat la avizarea favorabilă a Planul Urbanistic General (PUG) pentru Municipiul Timișoara.


animale moarte aradCITEȘTE ȘI: Un nou masacru pe câmp

 

 


PUG-ul este un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului și de dezvoltare a Municipiului Timișoara și constituie cadrul legal pentru realizarea programelor și acțiunilor de dezvoltare pentru și în folosul timișorenilor.

CITEȘTE ȘI: Un magazin din Timișoara vinde produse stricate la preț triplu (video)

Ovidiu Sîrbu dorește să îi asigure pe toți cetățenii municipiului Timișoara de susținerea lui pentru ca noul Plan Urbanistic General să fie pus în aplicare cât mai repede, deoarece „orașul de pe Bega are nevoie urgentă de o dezvoltare planificată, și nu haotică așa cum s-a făcut până acum”.

Șosele mai largi, cale ferată în subteran și terminal intermodal la aeroport

Redăm în continuare câteva dintre prevederile noului PUG. Astfel, legătura dintre autostrada Arad-Timișoara se va face cu descărcare la Sânandrei. Acest proiect a fost în dezbatere publică în perioada 17-19 decembrie 2018 pentru avizul de mediu în vederea elaborării studiului de prefezabilitate. Traseele inelelor 2, 3 și 4 de circulație vor fi întregite pentru asigurarea legăturilor dintre arterele radiale fără traversarea zonei centrale (inelul 1). Va fi amenajată o arteră majoră pe direcţia est-vest (pe amplasamentul amprizei liniilor CF) pentru asigurarea unei legături directe din zona centrală cu nodul de descărcare din autostrada A1 (nod Remetea Mare).


sex in clubCITEȘTE ȘI: Scene interzise minorilor în baia unui club, în văzul tuturor

 


Artera asigură şi o legătură rutieră directă dintre gara CF Timişoara Nord cu Aeroportul internaţional „Traian Vuia”. Inelul 1 va fi reamenajat ca arteră majoră cu trei benzi de circulaţie (o bandă destinată transportului în comun de persoane) şi sens unic. Se vor realiza extinderi şi sporiri de capacitate în partea de sud a intravilanului (Bd. Sudului, str. Mareşal Constantin Prezan, str. Venus, Calea Martirilor, str. Aurel Podeanu, str. Surorile Martir Caceu, Aleea Ripensia, str. Ovidiu Cotruş şi Calea Buziaşului). Obiectivul major, de primă urgenţă, privind fluidizarea legăturilor rutiere de transport persoane şi marfă între oraş şi reţeaua rutieră periurbană este reprezentat de întregirea centurii ocolitoare a oraşului.


chelbu si robuCITEȘTE ȘI: Șefa creșelor l-a rănit în orgoliu pe Robu și a zburat din funcție, dar ilegalitățile rămân pe loc

 

 


Se mai prevede dublarea traseului de penetrare DN6 (E70) și un drum de legătură între Centura Nord – DN69 km 3+820. Îmbunătăţirea de servicii rutiere a localităţilor din zona periurbană necesită sporiri de capacitate de la două la patru benzi de circulaţie pe traseele: DN6 km 560+100 (limită administrativă) până la km 566+300 (centura ocolitoare); DN59A km 3+612 (limită administrativă) până la km 6+125 (centura ocolitoare); DJ592 km 5+110 (limită administrativă) până la km 9+100 (ieşire Moşniţa Nouă). Pe DN6 Lugoj – Timişoara – Cenad, pentru creşterea eficienţei şi siguranţei circulaţiei rutiere, în cadrul proiectului de lărgire la patru benzi de circulaţie (proiect întocmit de DRDP Timişoara) a traseului existent, s-a prevăzut şi reamenajarea de tip „sens giratoriu” a intersecţiilor existente la km 560+100 (inelul IV) km 562+600 (zona Metro II) şi km 563+920 (zona Parc Industrial – C.J. Timiş). Va fi acordată o atenție sporită DN69 Timişoara – Arad, DN59A Timişoara – Jimbolia și DN59 Timişoara – Moraviţa.

În ceea ce privește traficul feroviar, se dorește realizarea unei legături între Gara de Nord și Aeroportul „Traian Vuia” din Timișoara. În perspectivă de lungă durată se propune configurarea prevederilor strategice de dezvoltare spațială (din punct de vedere al infrastructurii destinate circulațiilor) adoptată în faza de masterplan și constă în următoarele măsuri: realizarea unei centuri feroviare (ocolitoare a municipiului Timișoara prin Nord, pe direcția Arad-Lugoj) în principal pentru a devia traficul de marfă pe calea ferată ce traversează actualmente municipiul); poziționarea în subteran a celor două gări principale (Gara de Nord și Gara de Est), precum și a căii ferate dintre acestea, păstrându-se în principiu poziția gărilor și traseul căii ferate dintre acestea, desfășurată pe o distanță de aproximativ opt kilometri.

Căile de dezvoltare a traficului aerian constau în: construirea unui terminal pentru cursele operate în regim de tranzit și a unuia pentru curse operate în regim non-Schengen; realizarea de legaturi externe cu arterele rutiere importante și a unui terminal intermodal.

Planul Urbanistic General (PUG-ul) este un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului și de dezvoltare a localităților ce compun unitatea administrativ-teritorială de bază.
Planul Urbanistic General al Municipiului Timișoara cuprinde analiza, reglementările și regulamentul local de urbanism pentru întreg teritoriul administrativ al unității de bază (suprafețe din intravilan, cât și din extravilan). În același timp, PUG-ul stabilește normele generale, pe baza cărora se elaborează mai apoi în detaliu, la scară mai mică, Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) și apoi Planul Urbanistic de Detaliu (PUD-ul).


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *