Profesoara Adriana Bălaj, premiată la Gala MERITO 2021, a primit felicitări

20210922 102844

Adriana Bălaj, profesoara de istorie din Timișoara premiată la Gala MERITO 2021 pentru performanțe deosebite în activitatea didactică, a fost felicitată public de inspectorul școlar general al ISJ Timiș, Marin Popescu, ”pentru ceea ce face pentru școala timișeană și pentru copiii din Timiș”.

CITEȘTE ȘI: Vaccinarea cu doza trei începe de săptămăna viitoare: imunizarea se face exclusiv cu Pfizer şi Moderna, vaccinaţii cu J&J nu au nevoie de rapel

Adriana Balaj se alătură altor trei cadre didactice din Timișoara care au primit, în anii precedenți, diploma ”MERITO”: Simona Ivașcu – profesor de fizică la Liceul Teoretic ”Grigore Moisil”, Andrada Mazilu – profesor învățător la Liceul Teoretic ”Nikolaus Lenau” și Ela Jebelean – profesor de limba și literatura română la Colegiul Național Pedagogic ”Carmen Sylva”.

Adriana Bălaj le predă istorie elevilor de la Școala Gimnazială nr. 4 din Timișoara, colaborând, totodată, și cu Școala Babel. Primul an în învățământ l-a petrecut la școala din Cărpiniș.

”Paradoxal, am spune că profesorii caută școlile cele mai bune. Nu. Profesorii caută școli. Elevii, indiferent de mediul în care învață, au nevoie de profesori de foarte bună calitate”, a subliniat inspectorul școlar general Marin Popescu, în contextul în care, deși este profesor MERITO, Adriana Blaj dorește să rămână, în continuare, la o Școala Gimnazială nr. 1 (în structura căreia se află Școala Gimnazială nr. 4), o unitate de învățământ mai puțin bine cotată având în vedere mediile defavorizate din care provin cei mai mulți dintre elevii care învață acolo.

Provocarea Adrianei Bălaj este cu atât mai mare, cu cât predă la clase simultane în care învață copii din ani diferiți de studiu, din cauza numărului mic de elevi înscriși. Dar ea încearcă să folosească metode didactice cât mai atractive, astfel încât să le capteze elevilor nu doar atenția la ore, ci să le sporească interesul pentru materia pe care o predă.

”Am predat și anul trecut la clasa a VI-a cu a VII-a, iar anul acesta am clasa a V-a cu a VII-a, simultan. Din punct de vedere al conținutului, istoria fiind pe ani de studii, în perioade diferite – de exemplu, epoca antică cu perioada modernă – poate fi destul de dificil, însă am ales să fac lucruri generale, care să dezvolte competențele pentru fiecare an de studiu și să îmbin conținuturile. În online, am împărțit orele, alegând să fac o oră separat în timpul meu liber”, a explicat Adriana Bălaj.

Primul an în învățământ l-a petrecut la școala din Cărpiniș, ca profesor învățător necalificat, o școală căreia i-a fost, cândva, elevă. În ultimii ani și-a împărțit activitatea didactică între mai multe școli, vreo ”10 -12”, din cauza orelor vacante puține existente la nivelul fiecărei unități de învățământ. Acest lucru nu a demotivat-o însă, dorința de a îi învăța pe copii fiind mai puternică decât imperfecțiunile unui sistem.

”Acest premiu nu este neapărat despre mine, că sunt cea mai bună, e despre faptul că educația de calitate trebuie să existe pentru fiecare elev, indiferent de mediul din care provine. Acest lucru am încercat să-l demonstrez și sper că am reușit, și anume, că și în fața acestor copii trebuie să existe dascăli excelenți, care să aducă o schimbare în viața lor.

Dacă noi nu îi ajutăm, mediul din care provin, educația pe care o au ar putea să nu îi lase să iasă din această bulă. Vreau să le felicit și pe colegele mele din anii anteriori care au primit acest premiu. Este o dovadă că există oameni foarte bine pregătiți în educație și că trebuie valorizați. Atunci când am primit premiul, am fost foarte surprinsă. A fost o anchetă – nu știam despre nominalizare -, eu considerând că nu am făcut nimic special pentru a primi acest premiu. Am fost întrebată cum am rezistat în primii ani… Contează foarte mult de ce suntem în fața elevilor noștri și să pornim de la ideea că prin educație putem să schimbăm lucrurile în bine”, a afirmat Adriana Bălaj.

În cei şase ani de proiect ”MERITO”, dintre sute de profesori au fost aleși doar 67, aceștia trecând printr-un riguros proces de selecție desfășurat pe parcursul fiecărui an. Profesorii sunt propuși de comunitățile educaționale – profesori, părinți sau elevi, pe baza rezultatelor obținute și a implicării în procesul educațional, prin completarea unui formular pe site-ul www.proiectulmerito.ro.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *