Poduri noi peste Bega, din banii pe tramvaiele Armonia

Despre cele două noi poduri preconizate să fie construite peste Canalul Bega nu s-a mai vorbit de multă vreme, la nivelul administrației municipiului Timișoara.

CITEȘTE ȘI:Un polițist timișorean a pus bazele unei aplicații mobile care ar putea avea impact pe plan mondial

Primul dintre acestea, Podul Jiul, se va situa în prelungirea străzii cu același nume, recent reabilitată, va avea patru benzi de circulație și trotuare de câte trei metri.

Proiectul nu a fost scutit de unele probleme, în sensul că Apele Române au solicitat ca înălțimea podului să fie mai mare, dar în cele din urmă au fost obținute toate avizele necesare, inclusiv de la Comisia de monumente. Cel de-al doilea pod se va construi în zona ILSA și va avea patru benzi pentru traficul rutier (câte două pe fiecare sens), fiind dublat de o pasarelă pietonală.

CITEȘTE ȘI: Proiectul BRUA avansează în ritm alert în Județul Timiș.

Speranțe de finanțare

Cum Primăria Timișoara nu a stat prea grozav cu banii în acest an, nici podurile nu au mai suscitat atât de multă atenție.

CITEȘTE ȘI: Două mari parcări noi la Timișoara

Totuși, marți, conducerea municipalității a anunțat că a găsit o soluție de finanțare.

„În ceea ce privește situația proiectelor europene, în urma ședinței de luni a consiliului local, am ajuns să îndeplinim toate condițiile pentru a aplica pe fonduri europene cu reabilitarea tramvaielor Armonia.

Ne așteptăm să primi aproximativ opt milioane de euro, iar cu acești bani vom construi cele două noi poduri – Jiul și ILSA. Cam atât ne așteptăm să coste, poate ne și rămân ceva bani pentru alte lucruri”, a declarat primarul Nicolae Robu.

CITEȘTE ȘI: Timișoreanul Dan Negru are o explicație și în cazul Mitropolitului Banatului

Cerererea de finanțare a tramvaielor Armonia a fost depusă chiar ieri, suma solicitată fiind de 42.323.353 de lei.

„Avem proiecte și nu stăm cu ele pe rafturi”

În ceea ce privește achiziția de tramvaie noi, Nicolae Robu a mai spus: „Ni s-a acceptat, în sfârșit, documentația pentru licitația în vederea achiziției din fonduri europene de tramvaie noi. Când această etapă va fi încheiată, vom ști exact toți parametrii.

CITEȘTE ȘI: Anunţ important pentru pensionari. Toate pensiile vor fi virate pe card, din 2019

Noi mergem pe 16 tramvaie noi, cu posibilitatea de suplimentare până la 40. La un preț maxim de 2,5 miioane de euro pe tramvai – deși estimîm că la licitație prețul va fi mai mic – ar însemna cam 40 de milioane de euro.

Repet, avem alocate 54 de milioane de euro pe axa de mobilitate, nu intrăm cu nimeni în competiție pe suma asta, noi vom depune proiectele necesare.

Am vrea, totuși, ca din acești bani să mai facem și altele, cum ar fi reamanajarea Căii Bogdăneștilor, a Bulevardului Cetății, a Căii Stan Vidrighin, pistele de biciclete, dar nu vor fi destui bani, decât dacă, printr-o minune, se vor disponibiliza bani necheltuiți pe alte axe.

Avem proiecte și nu stăm cu ele pe rafturi, le demarăm pe venituri proprii și facem astfel încât să îndeplinim condițiile de finanțare pe fonduri europene, iar ulterior încercăm tot ce e posibil ca să comutăm finanțarea”, a mai declarat primarul Timișoarei.

Reamintim că proiectele pe axa de mobilitate urbană au termenul final de depunere la 31 decembrie 2018, astfel că de Revelion vom ști exact ce proiecte din bani europeni se vor derula în Timișoara la acest capitol.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Poduri noi peste Bega, din banii pe tramvaiele Armonia

Lasă un răspuns