Planul de restructurare pentru STPT a fost aprobat. Cele mai importante măsuri.
Marți, 28.02.2023, Consiliul Local Timișoara a aprobat în unanimitate planul de restructurare al Societății de Transport Public Timișoara.
Este, afirmă inițiatorii proiectului, cel mai important pas pe care STPT îl face pentru a deveni o companie modernă de transport, o companie viabilă care răspunde așteptărilor călătorilor săi.
CITEȘTE ȘI: Șofer depistat de polițiștii reșițeni încercând să manipuleze aparatul tahograf. Autovehiculul nu avea nici RCA
Societatea de Transport Public a adunat datorii în perioada 2010-2016 către Statul Român, datorii fiscale care au rămas restante până în ziua de astăzi. S-au făcut demersuri pentru restructurarea acestora, care nu s-au materializat în final, aspect care a afectat funcționarea serviciului public de transport.
În acest context, restructurarea financiară vine împreună cu o restructurare de natură operațională și un set de măsuri rigide, care obligă STPT să se modernizeze și să-și respecte obligațiile fiscale.
Restructurarea, mai susțin inițiatorii proiectului, va crea o companie viabilă, cu capacitatea să gestioneze o flotă de transport în proces de schimbare completă, să asigure mentenanța noilor vehicule, să crească frecvența curselor și punctualitatea mijloacelor de transport.
Cele mai importante măsuri sunt:
Informatizarea companiei printr-un sistem de tip ERP, care integrează toate fluxurile operaționale și contabile (de exemplu, câți km au fost parcurși zilnic, cât combustibil folosit, câte încasări, câți călători, costuri de operare etc.);
Monitorizarea consumurilor de combustibil pentru vehicule precum și monitorizarea vehiculelor printr-un sistem GPS modern, pentru a elimina furturile;
Implementarea unui sistem de e-ticketing pentru a crește încasările directe (vânzări de bilete/abonamente), dar și pentru a monitoriza încasările (practic, în orice moment se va putea verifica în timp real câți călători sunt în fiecare mijloc de transport și câți au plătit călătoria);
Angajarea a 150 de vatmani și șoferi pentru a crește frecvența mijloacelor de transport public și a spori atractivitatea transportului public și numărul călătorilor;
Eliminarea a 60 de posturi prin digitalizarea și automatizarea procedurilor și a 20 de posturi prin comasare departamentelor funcționale;
Sistematizarea serviciilor de publicitate și reorganizarea departamentului de marketing pentru a crește veniturile companiei;
Dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara;
Extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara, pentru a crește veniturile companiei;
Deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică (ITP) către alte companii cu aceeași clasă de vehicule, pentru a crește veniturile companiei;
Modificarea contractului care reglementează relația dintre companie și administrațiile locale, proces deja aflat în derulare;
Instituirea de măsuri de guvernanță și control la nivelul administrării companiei.
Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de 7 ani pentru restructurarea datoriilor fiscale. Implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale se va realiza într-un termen de 3 ani.
Repuneti in functie beizadelele angajate de Robu si ve ti ajunde cu siguranta in faliment.