Pasajul Solventul, cu bani de împrumut și cu… patriotism local

solventul 1

Primăria Timișoara pune astăzi în dezbatere publică, de la ora 13, proiectul de hotărâre cu privire la „contractarea și garantarea unor finanţări rambursabile interne sau externe în valoare de până la 213.705.516 lei, cu o perioadă de tragere de până la trei ani, o perioadă de grație de trei ani și cu o perioadă de maturitate de maximum 15 ani”.

CITEȘTE ȘI:Accident mortal, după ce șoferul a adormit la volan

Din această sumă ar urma să fie refinanțate trei împrumuturi mai vechi, contractate în 2010, 2013 și 2014, iar suma de până la 100 de milioane de lei ar urma să fie utilizată pentru realizarea obiectivelor de investiții publice de interes local, conform unei anexe la proiect pe care figurează pasajul inferior Solventul.

Primarul Timișoarei va fi mandatat să se ocupe de semnarea tuturor actelor referitoare la acest împrumut.

O lucrare „imperios necesară”

Prin hotărârea Consiliului Local Timișoara nr. 581/2013, a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii denumit „Pasaj inferior Solventul”.

CITEȘTE ȘI: Viitorul sună bine! Un timişorean, medaliat la Campionatul Balcanic de karate

Investiția ar fi costat (la începutul anului 2013, când valoarea unui euro era de 4,46 lei) în total 124.276.165 de lei (24.168.372 de euro) și ar fi trebuit realizată în 24 de luni.

Pasajul ar urma să asigure legătura dintre Calea Bogdăneștilor și Strada Gării, pe sub un pachet de zece linii de cale ferată. Calea Bogdăneştilor, în zona vizată, este o stradă de categoria a III-a, alcătuită din două benzi de circulaţie, câte una pe sens, având lăţimea totală de șase metri.

Pe stradă există o linie de tramvai, iar la capăt este amenajată o buclă de întoarcere. De asemenea, pe Strada Gării, în amplasamentul studiat, fiind capăt de linie, există un rond de întoarcere, de această dată pentru linia de troleibuz.

CITEȘTE ȘI: Bradul de Crăciun din Lugoj, urmărit de ghinion. Pomul a ajuns să fie împodobit din mila trecătorilor

Spre deosebire de Calea Bogdăneştilor, Strada Gării este una de categoria a II-a având patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, cu lăţimea totală de 12 metri. Subtraversarea a fost apreciată ca imperios necesară întrucât legătura între cartierele Ronaţ și Blaşcovici cu cartierul Iosefin este actualmente posibilă doar pe sub Pasajul Jiul.

Viitorul pasaj subteran ar urma să aibă o rampă de 115 metri pe Calea Bogdăneștilor, o parte acoperită de 87 de metri și o rampă de 144 de metri pe Strada Gării, unde ar urma să fie construit și un sens giratoriu. Pe noua arteră rutieră nu vor trece doar autovehicule, ci și o linie dublă de tramvai, urmând să fie amenajate și piste pentru biciclete. Proiectul este conexat cu cel de reabilitare a Căii Bogdăneștilor, care va fi depus pentru finanțarea din fonduri europene.

Transparență totală

Proiectul de hotărâre pus astăzi în dezbatere conține și prevederi legate de transparență. Astfel, pe întreaga durată a împrumutului, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a municipiului Timișoara următoarele date: hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea finanţării rambursabile contractate/garantate în valuta de contract; gradul de îndatorare al municipiului Timișoara; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a celei de rambursare a finanţării; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.

CITEȘTE ȘI: Primul spital român de oncologie pediatrică la standarde europene va fi la Timișoara

Aceste date trebuie să fie actualizate în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevăzute de lege. Garantarea împrumutului se va face din veniturile bugetului local al Timișoarei.

Cuantumul veniturilor cu care municipalitatea va garanta anual va fi egal cu obligațiile de plată a ratelor, a dobânzilor și a comisioanelor referitoare la acest împrumut, aferente anului respectiv.

Împrumutul luat nu reprezintă obligații sau răspunderi ale guvernului României și acesta va fi plătit din bugetele locale și/sau din împrumuturi pentru refinanțarea datoriei publice locale, se mai precizează în proiect.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *