O învățătoare din Timișoara, premiată la Gala MERITO 2019, pentru excelența în educație. Andrada Sorca adună poveștile din clasă în Jurnal de școală: ”Frau, n-ai putea să faci un vlog cu lecţia şi să învăţăm acasă?”

12 cadre didactice – 10 profesori, un educator şi un director din învăţământul preuniversitar, au urcat, miercuri seara, pe scena Galei MERITO 2019.

CITEȘTE ȘI: Anchetă internă la IPJ Timiș după ce un bărbat a fost tăiat de viu cu drujba – Bărbatul ar fi sunat la 112, polițistul i-ar fi spus să doarmă liniștit (foto)

Președintele Klaus Iohannis, prezent la deschiderea galei, a declarat că acest eveniment demonstrează că ”societatea oferă recunoaștere profesorilor cu merite deosebite, chiar dacă, din păcate, de prea multe ori, statul nu este capabil să o facă”.

Mai mult, șeful statului a arătat că dascălii care ”au performanțe trebuie să fie răsplătiți, iar cei care nu fac cinste acestei profesii să părăsească sistemul de educație”.

CITEȘTE ȘI: Cutremur pe scena politică timişeană. Primarii din mai multe partide se asociază şi pregătesc o lovitură electorală

Printre dascălii premiați se numără și Andrada Sorca. Aceasta are 29 de ani și este învățătoare la Liceul Teoretic ”Nikolaus Lenau” din Timișoara.

I-am descoperit ”Jurnalul de școală” și, ”răsfoindu-l”, am intrat în lumea fermecătoare a copiilor de clasă pregătitoare. Întrebările lor te lasă uneori fără cuvinte. Ideile lor pot fi sursă de inspirație. Complimentele lor sunt cele mai sincere. Andrada Sorca și-a creat o pagină de Facebook unde își face cunoscute activitatea și metodele de predare.

Este învățător, trainer și crede în educația non-formală. Clasa pregătitoare, spune învățătoarea, ”nu este despre performanță, este despre a descoperi bucuria de a învăța”. ”Învățarea la vârsta aceasta se face prin joc.

CITEȘTE ȘI: Caz misterios: locuitorii unui sat găsesc bani în cutiile poştale

Ei absorb foarte ușor tot ce se întâmplă și informația ajunge la ei mult mai bine în momentul în care sunt provocați”, explică Andrada Sorca.

”Frau” Andrada este învățătoarea cu care elevii împărtășesc curiozitățile, ideile, dorințele. Citind ”Jurnalul de școală” pe care Andrada Sorca îl scrie, realizezi că școala poate fi un loc minunat, unde copiii se simt bine și sunt fericiți.

În clasa Andradei Sorca, învățarea se face prin joc.

În Jurnalul său, învățătoarea povestește despre activitățile de la clasă, cum a reușit, de pildă, cu ajutorul unor simple stickere, să facă cinci jocuri cu elevii săi. ”Nu și-au dat seama cât de mult am lucrat și cum am recapitulat multe noțiuni cu ele.

O oră, 5 jocuri, copii fericiți și implicați”, spune învățătoarea despre elevii săi din clasa pregătitoare B, Clasa Steluțelor, de la liceul timișorean cu predare în limba germană.

Andrada Sorca crede că ”educația non-formală aduce un impact impresionant educației formale”.

”Învățarea la vârsta aceasta se face prin joc. Ei oricum învață doar jucându-se și învață foarte mult unii de la ceilalți și nu doar prin activitățile pe care le facem noi, formal, în clasă.

Ei absorb foarte-foarte ușor tot ce se întâmplă și informația ajunge la ei mult mai bine în momentul în care sunt provocați sau au exerciții care să le facă plăcere.

De fapt, nu este vorba doar despre joc, ci și despre a crea bucuria și plăcerea de a învăța și de a descoperi lucrurile din ziua sau săptămâna respectivă prin metode care să îi antreneze și să îi implice.

La joc ne place faptul că suntem implicați și că există o relație atunci când ne jucăm”, mărturisește învățătoarea.

De altfel, primul an de școală, explică învățătoarea, este unul despre joacă și creativitate, despre bucuria de a învăța:

”Clasa pregătitoare nu este despre performanță, despre competiție și compararea elevilor, despre presiune și frică. Este despre dezvoltare, schimbare, evoluție personală, disciplină, formarea caracterului, despre prietenie și formarea unei comunități, dezvoltarea abilităților și a gândirii, este despre joacă și creativitate.

Clasa pregătitoare este despre a descoperi bucuria de a învăța. Este despre formarea unei atitudini pozitive față de școală. Clasa pregătitoare este o provocare, dar una frumoasă.”

Andrada Sorca ne spune că elevilor din clasa sa le place foarte mult să primească fișe personalizate, cu diferite personaje și eroi, și nu-i refuză niciodată când îi cer astfel de fișe. Ba mai mult, dascălul a primit de la micuți și ”teme pentru acasă”: să le facă mini-caiete cu personajele preferate.

”Le plac foarte mult caietele mici și pregătesc mini-caiețele. În loc să facem fișele mari, pe A4, le copiez în format mai mic, le capsez și arată ca niște mini-caiețele.

A venit totul dintr-o joacă când una dintre elevele mele povestise că și-ar dori să facă un caiet de lucru pentru jucăriile de pluș. Eu am pregătit acel caiet, a fost foarte încântată și, la scurt timp, toată clasa își dorea un astfel de caiețel.”

”Ce simplă-i fericirea copiilor!”, comenta învățătoarea pe Facebook când primele fetițe și-au primit, țopăind de bucurie, caietele mici.

VEZI MAI MULTE aici


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns