La Timișoara, drumul spre haosul rutier e pavat cu borduri bune

Circulația rutieră din Timișoara rămâne bulversată și în această ultimă săptămână de vacanță a elevilor și nu numai. Nu ne referim doar la zona de sud, cu cele două poduri peste Bega – Eroilor și Dragalina -, ci în special la cea din zona centrală – Punctele Cardinale, strada Michelangelo, Bastion, bulevardul Ion I.C. Brătianu.

CITEȘTE ȘI: Un auditor al Curții de Conturi se află printre cei care au primit teren gratis de la Primăria Timișoara

Ca de obicei, onorata administrație locală îi ține pe timișoreni cu sufletul la gură înainte să înceapă școala (și aglomerația intensă din trafic) și îi lasă să se întrebe zilnic dacă lucrările se termină sau nu până lunea viitoare.

În categoria „Se vede că se face ceva” sunt incluse, probabil, și masivele decopertări și reasfaltări din zona centrală, a căror utilitate devine discutabilă dacă ne gândim că există străzi în Timișoara care nu au mai avut parte de ani lungi măcar de câte o lopată de mixtură asfaltică, pe ici-pe colo, prin gropile esențiale. Cu alte cuvinte, dacă măcar vara se putea circula lejer prin oraș, acum ne-a trecut și acest bun obicei, desigur, cu speranța unui „mai bine” de la care îți vine mai degrabă să-ți iei gândul decât să-l mai aștepți. Trecând peste faptul că lucrările ar fi putut demara în iunie, astfel încât să nu fie contra cronometru la început de septembrie, unele dintre ele par de-a dreptul inutile.

Vom exemplifica, din nou, cu strada Michelangelo sau cu bulevardul Brătianu, care nu s-au lărgit defel, ba chiar și-au pierdut de tot spațiile verzi, dar au căpătat rânduri noi de borduri proaspete, bine înfipte în beton. Acestea, precum și alte lucrări manuale (cărat cu roaba, săpat) vor fi decontate, la prețul pe care îl va dori drumarul. Aceste mici detalii rutiere – bordurile – par să fie, în continuare, ca pe timpul lui Adriean Videanu, o afacere profitabilă, nu știm pentru cine.

Mai mult, în privința calității pe termen lung a lucrărilor de pe strada Michelangelo, asociația „Verde pentru biciclete” atrage atenția: „Orice lucrare de infrastructură care are ca scop ridicarea standardelor de mobilitate urbană, dar unde sunt ignorate nevoile bicicliștilor și cicliștilor este o dovadă de ignoranță maximă față de comunitate, iar pe termen lung este cel mai sigur mod de a NU rezolva problemele sistemice. În momentul acesta, se ratează o mare oportunitate de a face lucrurile bine, iar pe lângă efectele imediate pe care toți timișorenii le vor resimți, va fi nevoie de noi și noi proiecte pentru a corecta deciziile de azi”.

Este greu de estimat, la ora actuală, dacă toate cheltuielile făcute cu șantierul care a blocat, din nou, centrul Timișoarei, vor avea eficiența preconizată. Rezultatele nu se întrevăd, însă, a fi spectaculoase, iar deranjul provocat are toate șansele să se extindă și după 9 septembrie.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 Răspunsuri “La Timișoara, drumul spre haosul rutier e pavat cu borduri bune

  1. Absolut inutile lucrarile pe Bratianu-Michelangelo, basca a mai furat ceva spatiu verde.
    Rigolele probabil vor ramane asa, fara pamant, oribile, cum s-a intamplat si pe Mihai Viteazu.
    Acest bolnav psihic ne distruge zilnic orasul!

Lasă un răspuns