Dorel de la primărie a rămas corigent încă din primele zile de școală

Calea Sagului

Traficul din mai multe zone ale Timișoarei a fost pur și simplu gâtuit pentru că pe câte o bandă a străzilor se execută lucrări după începerea anului școlar. În loc să programeze aceste spargeri vara, când elevii sunt plecați în vacanță, iar mulți locuitori în concediu, angajații municipalității s-au gândit că ar fi mai distractiv să le avizeze în septembrie. Astfel pot râde mai bine de cei care le plătesc salariile și care rămân blocați cu copiii în trafic ore în șir.

După o vară lungă și odihnitoare, firmelor care au ca obiect al muncii săpatul șanțurilor pare să li se fi deschis apetitul pentru această activitate chiar la începerea anului școlar, când toți timișorenii, de la copilașul de grădiniță până la bunicul cu tot părul alb, știu că de-abia se mai poate circula pe străzi!

Chiar zilele trecute, primarul Timișoarei atrăgea atenția că ar fi bine ca societatea de cablu care vrea să-și amenajeze rețeaua subterană să lucreze mai cu grijă. Nu se știe ce au înțeles oamenii de la societatea în cauză din mesajul edilului, dar avem certitudinea că în oraș se sapă mai vârtos decât dacă ne-ar fi invadat niște cârtițe extraterestre, iar șanțurile – culmea! – se află pe unele dintre cele mai aglomerate artere.

În loc să-și piardă timpul cu recomandări făcute firmelor, edilul-șef ar putea să descopere cine e Dorel de la primărie care a dat avize pentru executarea unor asemenea lucrări după începerea anului școlar, când traficul e oricum aglomerat și de ce nu au fost programate săpăturile în cele trei luni de vacanță, când ocuparea unei benzi de carosabil nu ar fi gâtuit circulația, așa cum se întâmplă în prezent.
O bandă ocupată de ucenicii lui Dorel
Din punct de vedere al circulației rutiere, Calea Șagului e o zonă de-a dreptul năpăstuită a Timișoarei. Pe șoseaua care dă numele cartierului se circulă cu greutate și în condiții normale, din cauza absenței șoselei de centură pe partea de sud a orașului, dar în această perioadă situația s-a agravat. Înainte de pod, strada e îngustată de lucrările la linia de tramvai și alte amenajări care se fac pentru noul mall, la care se adaugă vânzoleala betonierelor și camioanelor. Motive de optimism nu prea sunt, pentru că termenul de finalizare a lucrărilor de reamenajare a străzilor și de prelungire a liniei de tramvai este în 28 iulie 2016.

Una dintre benzile de circulație este închisă complet și toate tirurile care merg către sudul Timișoarei se înghesuie pe străduța laterală, folosită înainte doar de autovehiculele care doreau să întoarcă sub pod. Se înaintează cu greutate spre ieșirea din oraș încă de la sensul giratoriu de la strada Iuliu Maniu, iar porțiunea de arteră dintre bulevardele Liviu Rebreanu și Ana Ipătescu, nu mai lungă de 500 de metri, se parcurge cu un autoturism în cel puțin un sfert de oră.

trafic Sagului

Ca și cum nu ar fi destul, pe porțiunea din Calea Șagului situată vizavi de cimitir, lucrările de introducere în subteran a „șerpilor” roz din rețeaua de cablu ocupă cu nonșalanță o bandă și transformă traficul spre centrul orașului într-un adevărat coșmar.
Pe Calea Șagului, pe strada Oituz, pe bd. Rebreanu…
Aceeași situație se întâlnește pe o altă arteră foarte circulată, strada Oituz, în fața Facultății de Arte, unde aproape că nu mai există trotuar. De asemenea, tot în această perioadă, o porțiune din carosabil a fost confiscată de ucenicii lui Dorel pe bulevardul Liviu Rebreanu.

Nici strada Nicu Filipescu nu a fost iertată de lucrări, trotuarul fiind deja varză și o bandă de circulație blocată parțial. Într-o situație asemănătoare se află și strada Vasile Goldiș. După amplasarea grămezilor de tuburi, se pare că urmează și bulevardul Take Ionescu, o altă arteră importantă din oraș.
Toți la strâns fân…?
Mulți timișoreni au ajuns să se întrebe cu disperare cine le-a dat autorizație în această perioadă și de ce nu au fost efectuate lucrările de pe străzile cu trafic intens în cele trei luni de vară, când ar fi deranjat mult mai puțin. Că doar nu or fi plecat toți muncitorii din Timișoara să strângă fânul prin alte localități.
Calvarul continuă
Coșmarul nu s-a terminat, pentru că aproape tot orașul este sau va fi spart de dragul unei firme care vrea să obțină un anumit tip de monopol – treaba ei – cu prețul unui mare disconfort pentru timișoreni.
Lipsuri în strategie, nepăsare sau ambele?
Pe de o parte, primăria o mai ceartă cu amenzi dar, pe de altă parte, aceeași instituție i-a dat autorizație să ne umple de șanțuri în mai multe zone al orașului simultan, exact după începerea anului școlar, ca și cum cineva din primărie pur și simplu ar vrea să își bată joc de cei care le plătesc salariile angajaților municipalității. Căci avizarea unor astfel de lucrări în această perioadă relevă ori lipsa unei vederi de ansamblu, ori nepăsare față de nevoile cetățenilor ori, pur și simplu, ambele la un loc.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *