Din 5 august, nu mai are cine mătura străzile Timișoarei

Retim Ecologic Service SA a informat ieri că începând cu 5 august 2018 nu va mai presta servicii de salubritate stradală în Timișoara. Astfel, după 12 ani de operare, contractul dintre primărie și Retim se încheie, prima sâmbătă din august fiind ultima zi în care echipele firmei vor mai opera curățenia pe străzile orașului.

CITEȘTE ȘI: Casă oferită gratis, plus 5 hectare de teren. Proprietarii caută o familie nevoiaşă

Primăria Timișoara a organizat o licitație pentru atribuirea noului contract de salubritate stradală, care a avut termen de depunere a ofertelor data de 9 iulie 2018 și la care Retim nu a participat. În urma evaluării parametrilor impuși în caietul de sarcini, societatea a decis că nu se poate califica în concurs, considerând, printre altele, că cerințele pentru investiții sunt prea mari pentru un contract relativ scurt, de patru ani.

CITEȘTE ȘI: Deconturi paranormale. Un medic din Timiș a lucrat non-stop 41 de zile într-o lună

În ultimii 12 ani, în medie, Retim a colectat anual peste 7.500 de tone de deșeuri stradale, a măturat peste 345.000.000 de metri pătrați (manual și mecanic) și a întreținut peste 230.000.000 de metri pătrati de spații verzi. În cadrul campaniilor de curățenie de primavără și toamnă au fost colectate, în medie, anual peste 6.300 de tone de deșeuri. Contractul a generat anual 250 locuri de muncă.

Adio, dar rămân cu voi

În ceea ce privește colectarea deșeurilor menajere, Retim va continua să presteze serviciul în municipiul Timișoara, societatea câștigând în anul 2017 licitația organizată la nivel județean de către ADID Timiș pentru două zone ale județului (zona 0 și zona 1). Aceste contracte se întind pe zece ani. Noutatea sistemului în municipiu este dată de inițierea campaniilor de colectare trimestrială a deșeurilor voluminoase și periculoase și desființarea campaniilor de curățenie de primăvară și toamnă.

CITEȘTE ȘI: O șansă la viață pentru un adolescent bănățean, venită de la un copil de 14 ani

În perioada care urmează toți timișorenii care au contract cu societatea Retim vor primi noul contract prin poștă. Acesta va intra în vigoare fără a fi necesară nici o altă acțiune din partea utilizatorilor. Timișorenii persoane fizice, care nu au încă contract, vor fi vizitați la domiciliu. Cei care nu vor fi găsiți acasă vor primi în cutia poștală instrucțiuni despre modalitățile disponibile în vederea semnării contractului (online, prin transmitere pe email sau depunerea unui exemplar la sediul societății).

Zonele în care Retim implementează noul sistem de colectare sunt: Zona 1 – Timișoara, Dumbrăvița, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Moșnița Nouă, Orțișoara, Remetea Mare, Sânmihaiu Român, Șag, Biled, Bucovăț, Cărpiniș, Cenei, Dudeștii Noi, Fibiș, Foeni, Giulvăz, Mașloc, Otelec, Parța, Peciu Nou, Săcălaz, Sânandrei, Șandra, Satchinez, Variaș, Becicherecu Mic, Checea, Iecea Mare, Pișchia, Uivar, Săcălaz; Zona 0 – Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Coșteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițichidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad de la Marina.

Se caută operator de salubritate stradală

În urma licitației organizate de Primăria Timișoara pentru serviciile de salubritate stradală, a fost depusă o singură ofertă, din partea firmei RER Vest, cu sediul în Oradea. Valoarea estimată a contractului, care va fi încheiat pe patru ani, se ridică la 117 milioane de lei (TVA inclus). Urmează să fie încheiate anula contracte subsecvente, cu valoarea maximă de 29,4 milioane de lei. Nu se știe în ce măsură procedurile de achiziție se vor finaliza până la data expirării contractului cu Retim, dar există și posibilitatea prelungirii acestuia. În caz contrar, Timișoara va avea o mare problemă cu gunoiul și praful de pe străzi.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns