De ce strigă Aquatim „Lupul!“?

Ca mulţi alţi timişoreni ieşiţi la pensie înaintea de apariţia telefoanelor celulare, ba chiar şi a internetului, doamna Natalia e om cu frică de Dumnezeu şi de orice instituţie cu antet şi ştampilă rotundă. Că-i de la primărie, vreo bancă sau furnizor de apă, electricitate ori gaz, orice plic „oficial“ stârneşte furtună în viaţa cuprinsă între zăgazurile numite drumul de dimineaţă la alimentara din colţ şi serialul care o ţine seara, de la opt la zece, ţintuită în faţa televizorului.

O misivă începând cu vocabula „Înştiinţare“, că de „Somaţie“ nu poate fi vorba în cazul unuia dintre cei mai bun-platnici pe care i-a avut vreodată Direcţia fiscală, îi provoacă un mic atac de panică abonatei Aquatim, expeditorul cel mai recent al corespondenţei acesteia din urmă. Dar cum formulările funcţionăreşti îi cam dau migrene vecinei mele, de multe ori o hârtie de acest fel îmi este prezentată cu rugămintea de „traducere“.

Aşa s-a întâmplat şi la începutul săptămânii, când am aflat din înştiinţarea ajunsă în cutia poştală a megieşei mele că „în data de 24 iunie 2016, între orele 8,30 – 14, Aquatim SA va proceda la înlocuirea în termenul de scadenţă metrologică a contorului de apă rece existent pe branşament, operaţiune obligatorie şi gratuită desfăşurată pentru îmbunătăţirea relaţiilor dintre operator şi clienţii săi“.

Locuri de muncă în Germania, pentru timişeni. Salariile ajung până la 2.000 de euro

Cum, la urma-urmei, era posibil ca misiva să fi ajuns în timp util în posesia octogenarei mele vecine şi aceasta, din motive numai de ea ştiute, să mi-o fi arătat cu o întârziere de trei săptămâni, m-am grăbit s-o liniştesc, arătându-i că, înainte de a-i mulţumi pentru colaborare, scrisorica amintea că „în cazul în care nu puteţi fi găsiţi acasă, vă rugăm a ne contacta ulterior, pentru stabilirea unei date de efectuare a schimbului“.

Se anunță proteste de amploare! Zeci de mii de medici vor să iasă în stradă

Cum în înştiinţare erau trecute citeţ şi la loc vizibil două numere de contact ale Sectorului mentenanţă apometre, la rugămintea mută a doamnei Natalia am pus mâna pe telefon. În cel mai scurt timp, am avut prilejul să mă conversez cu un reprezentant al Aquatim, care m-a asigurat că nu-i nici un bai cu întârzierea, „că şi aşa în prezent nu avem apometre disponibile.

Aşteptăm să ne ajungă şi la momentul respectiv vă vom anunţa telefonic la numărul de pe care aţi sunat. E bine aşa?“. Era bine, omul se dovedise amabil, aşa cum ţi-ai dori de la orice interlocutor pe care îl suni în chestiuni de serviciu comunal. Doamna Natalia s-a liniştit și ne-am întors fiecare la treburile noastre.

Asta până alaltăieri, când vecina mi-a sunat din nou la ușă, fluturând, ei bine, da, o nouă înștiințare. După ce m-a privit cu un reproș nu prea greu de ghicit („Ai spus că totul e în regulă și să mă culc pe cea ureche și-acum, uite, altă hârtie!“), mi-a întins proaspăta misivă.

„Vă rugăm să ne contactați pentru programarea înlocuirii apometrului cu modul radio care nu mai transmite, la numerele de telefon cutare și cutare“, scria pe fițuica găsită în cutia poștală. Spășit, am sunat la primul dintre ele. Cum nu mi-a răspuns nimeni, l-am încercat și pe al doilea.

Așa am putut reînnoi cunoștința cu fostul meu interlocutor care, la fel de amabil, m-a anunțat că nu-i nimic nou pe frontul apometrelor. „Am făcut de o săptămână solicitare la producător, e o firmă din Oradea, dar până acum n-am primit nimic. Aşteptăm să ne ajungă şi la momentul respectiv vă vom anunţa telefonic… etc. etc.“.

Am asigurat-o din nou pe tanti Natalia că n-are de ce să își facă griji și că nu o pune nimeni să-și programeze înlocuirea apometrului cu un aparat inexistent. M-a privit ușor nedumerită, a ezitat nițel și apoi, luându-și inima în dinți, m-a întrebat: – Dar, dacă n-au aparate, atunci de ce tot trimit înștiințări la oameni și îi pun să sune și să se programeze? Zici că-i povestea aia cu Petrică și lupul!

Am dat să-i răspund, dar, realizând că nu am ce, am ridicat din umeri. Abia mai târziu, după ce octogenara mea vecină plecase, m-am luminat. Și doar era atât de simplu! Răspunsul se afla, mai mult ca sigur, în cuprinsul primei înștiințări: „pentru îmbunătăţirea relaţiilor dintre operator şi clienţii săi“. Păi nu?

Contactează autorul la: [email protected]


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns