Cresc impozitele pe mașini și clădiri în Timișoara!

Conform unui proiect de hotărâre publicat pe pagina de internet a Primăriei Timișoara, anul viitor ar urma să aducă mai multe creșteri ale impozitelor, precum și taxe noi. Aceasta se va întâmpla dacă și consilierii locali își vor da acordul.

Astfel, se arată în proiect, „Pentru clădirile rezidențiale și clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,08 la sută asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,6 la sută asupra valorii.

Pentru clădirile rezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,08 la sută asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 1,3 la sută asupra valorii impozabile a clădirii.

Impozitul/taxa pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice se majorează în conformitate cu prevederile art. 489 din Codul fiscal, cu o cotă adițională de 50 la sută din cota de impozit stabilită.

Impozitul pe mijloacele de transport datorat de persoanele fizice sau de persoanele juridice se majorează în conformitate cu prevederile art. 489 din Codul fiscal cu o cotă adițională de 50 la sută față de nivelul impozitului stabilit”.
De asemenea, în una dintre anexele la proiect apare și taxa pentru promovarea turistică a municipiului Timișoara, care va fi de doi la sută din tarifele de cazare, exclusiv TVA, practicate de unităţile de cazare, pentru fiecare zi de sejur a turistului și se va plăti pentru întreaga perioadă de cazare.

Vor fi afectați toți cei cu mașini, dar și firmele

Cu alte cuvinte, spațiile deținute de firme, în care se desfășoară activități comerciale sau alte afaceri, le vor scoate proprietarilor mai mulți bani din buzunar.

Deocamdată, impozitele pentru cetățenii de rând, care posedă doar acoperișul de deasupra capului, nu vor crește.

Creșterea dărilor va fi destul de nepopulară și printre posesorii de autoturisme – de altfel, destul de mulți în Timișoara, unul dintre orașele cu cele mai mari grade de motorizare din România -, care nu vor fi deloc încântați să plătească dări mai mari.

Bugetul nu prea mai face față

Explicația autorităților constă în necesitatea unor sume mai mari la bugetul local.

Greutățile întâmpinate în acest an de municipalitatea timișoreană la achitarea sumelor către firmele cu care s-au încheiat contracte, precum și a subvențiilor sau a altor prestații asumate, cum ar fi bursele pentru elevi, au fost, probabil, hotărâtoare în luarea acestei decizii.

Impozitele și taxele nu au mai crescut în Timișoara de prin 2013, primarul Nicolae Robu făcându-și chiar un titlu de glorie din această politică. „Sunt un liberal autentic și, pe cale de consecință, sunt partizanul unei fiscalități cât mai scăzute. De când sunt primar, am scăzut mereu taxele și impozitele locale, făcând din Timișoara orașul reședință de județ cu cea mai mică fiscalitate”, declara Robu la sfârșitul anului trecut. Dar, de atunci vremurile sau mai schimbat și, după cum se vede, și opiniile.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Cresc impozitele pe mașini și clădiri în Timișoara!

  1. Banii stransi din impozitele platite de populatie trebuiesc cheltuiti pentru gospodarirea orasului, nu pentru studii de fezabilitate pentru proiecte fanteziste (fantani cantatoare, metrou in sol mlastinos, vaporase urate, 40.000€ pentru premierea arhitectilor care vin cu idei pentru turnul de apa). Curatenia orasului, iluminatul public, dezinsectia, deszapazirea, transportul public, Spitalul de copii, parcari in centru si in cartierele suprapopulate, etc., sunt prioritati. Unele fantezii ne costa de doua ori: sistemul de plata cu telefonul la transport public si la parcari costa bani si contribuie la scaderea numarului de platitori.

Lasă un răspuns