Identitatea locală este o problemă pentru promovarea mărcilor locale și a micilor producători din Banat. Promovarea în teren este cea mai viabilă soluție.
Miercuri, 12 aprilie, Asociația Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș a organizat un eveniment pentru promovarea mărcii locale „Produs în Banat”, în localitatea timișeană Recaș.
Orașul este cunoscut pe plan internațional datorită vinurilor de calitate și a podgoriilor sale. Cel mai vechi document despre plantaţiile de vie de la Recaş datează încă din 1447, şi atestă cumpărarea podgoriilor de la Recaş de către banul Severinului Mihail de Ciorna de la Ioan şi Ecaterina Magyar, cu 32 de florini de aur. Şvabii colonizaţi la Recaş în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea au continuat tradiţia viticolă a zonei, favorizată de pământul roditor şi soarele generos, nobila licoare fiind una din băuturile preferate ale coloniştilor. Tradiția este dusă mai departe și astăzi.
Însă la Recaș, pe lângă vinuri, există și alte produse tradiționale, demne de promovat.
„Printre temele evenimentului se enumeră dezvoltarea durabilă și promovarea produselor și a excelenței în domeniul agriculturii, în vederea creșterii competitivității și asociativității în acest domeniu și a dezvoltării mediului rural”, a declarat Cătălin Tiuch, președinte GAL Colinele Recaș.
Printre temele evenimentului se enumeră dezvoltarea durabilă și promovarea produselor și a excelenței în domeniul agriculturii, în vederea creșterii competitivității și asociativității în acest domeniu și a dezvoltării mediului rural. Producătorii locali au fost informați despre potențialul de utilizare a mărcii „Produs în Banat” în cadrul propriilor lor capacitați de producție.
CITEȘTE ȘI: La Timişoara, primăria continuă ridicarea abuzivă a tonetelor. Video
În cadrul acestui eveniment au participat producătorii locali, reprezentanții GAL Colinele Recaș și specialiști în marketing-ul produselor alimentare, cu scopul de a le oferi producătorilor îndrumare și sfaturi utile ce îi vor ajuta să își dezvolte afacerile la nivel local.
Inițiativa de promovare a conceptului „Produs în Banat” va continua cu acțiuni și în alte orașe și comune din județ, în cursul acestui an.