Ce cumpărau românii în urmă cu o sută de ani? Vechi reclame, într-o expoziţie inedită

Ce branduri locale de bunuri de larg consum cumpărau românii în urmă cu o sută de ani?

Ce-am avut și ce-am pierdut ca mărci naționale?

Timişorenii care se vor afla joi, 15 noiembrie, la ora 19, la Casa Artelor vor avea parte de o incursiune ilustrată în istoria intimă mai puțin obișnuită a societății noastre, aşa cum se dezvăluie ea prin intermediul reclamelor – „sufletul comerţului”, cum le definea cândva un slogan contemporan cu formula „Clientul nostru, stăpânul nostru”.

Spaţiul amintit va găzdui piese de artă publicitară autohtonă care vorbesc despre mărcile naționale emblematice, despre cele mai puțin cunoscute, dar și despre cele care au dispărut în negura timpului, dând la iveală fragmente pline de picanterii din mentalul colectiv al vremurilor în care au fost create.

„Lansăm proiectul-manifest <<Made in RO: 100 de ani de branding românesc>> și la Timișoara, următoarea noastră destinație, după succesul din București. Expoziția va putea fi vizitată până în 19 noiembrie, în intervalul orar 13-20, la Casa Artelor din oraşul de pe Bega.

Curatoriată din colecția privată impresionantă a lui Florian Ciobanu / „Reclame Vechi Românești 1840-1995″, cu obiecte originale și autentice de memorabilia, ambalaje, afișe, periodice și decupaje de presă, propagandă, broșuri, machete, unele prezentate în premieră în țară, expoziţia va poposi şi la Cluj-Napoca.

Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidenţieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor, fiind iniţiat de Asociația Escu, co-finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale şi pus în operă la Timişoara în parteneriat cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş”, subliniază organizatorii.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns