Avocații angajați să salveze Colterm-ul cer bani publici și pentru că îi învață pe oamenii lui Fritz cum să NU răspundă presei

Noua organigramă din Primăria Timișoara, un alt exercițiu de marketing?

Avocații angajați să salveze Colterm-ul cer bani publici și pentru că îi învață pe oamenii lui Fritz cum să NU răspundă presei

În 16 martie 2021, ateriza pe masa consilierilor locali timișoreni, pe lista suplimentară la ordinea de zi, un proiect de hotărâre referitor la achiziționarea unor servicii de consultanță, asistență și reprezentare juridică privind compania Colterm.

Administrația Fritz îi anunța pe consilierii locali că își dorește securizarea activelor esențiale pentru producția și distribuția de energie termică, continuitatea serviciului de termoficare și degrevarea bugetului municipiului Timișoara de sarcinile transferate de către Colterm SA, iar pentru a realiza toate aceste obiective are musai nevoie de o casă de avocați.

Convinși de argumentele primarului, consilierii locali au aprobat începerea demersurilor pentru încheierea unui asemenea contract, iar la sfârșitul lunii aprilie, oferta Schoenherr și Asociații S.C.A. a fost declarată câștigătoare de către reprezentanții primăriei.

În toamna trecută, în articolul intitulat “Transparența opacă a administrației Fritz – Primăria Timișoara refuză să spună ce au muncit avocații plătiți din bani publici” (23 noiembrie 2021), colegii de la www.pressalert.ro au arătat cum au solicitat municipalității să le transmită copii “după rapoartele de activitate (n.r. – ale casei de avocați) prin care sunt explicate pe scurt activitățile din orele facturate și plătite din bani publici” și cum au fost refuzați de reprezentanții acesteia.

De asemenea, într-un articol ulterior, același site dezvăluia că a intrat în posesia “rapoartelor de activitate ale firmei Schönherr și Asociații SCA și a rapoartelor de analiză în baza cărora au fost decontați de către Primăria Timișoara peste 300.000 lei pentru primele 37 de zile de contract” și că “avocații de la Schoenherr sunt plătiți de Primăria Timișoara cu 350 lei+TVA/oră, în primele cinci zile lucrate în luna mai, firma de avocatură decontând un total de 164 h și 45 de minute, iar în luna iunie fiind decontate 563 de ore și 44 de minute de lucru. Pe scurt – 303.413,27 lei”.

Zilele trecute, am intrat și noi în posesia rapoartelor de activitate redactate de Schoenherr și Asociații SCA pe lunile octombrie și noiembrie 2021 și vă putem spune că domnii avocați au redus ritmul. În octombrie, aceștia au facturat 156 de ore și 53 de minute, ceea ce se traduce în 65.341 lei cu tot cu TVA, iar în luna noiembrie și-au bătut capul cu problemele clientului PMT doar 74 de ore și 40 de minute, timp care costă municipalitatea timișoreană suma de 31.098 lei (inclusiv TVA).

Ei bine, în acest ultim raport de activitate, apar și niște activități care nu au nici o legătură cu obiectul contractului încheiat de municipalitate cu casa de avocați și anume elaborarea unor strategii care să justifice refuzul Primăriei Municipiului Timișoara de a pune la dispoziția colegilor de la www.pressalert.ro informațiile de interes public pe care aceștia le-au solicitat!

Astfel, avocații de la Schoenherr și Asociații susțin că au irosit aproape 11 ore din timpul lor prețios pentru a-și bate capul cu întrebările jurnaliștilor și solicită în schimb circa 3.800 de lei!

Iată cum arată defalcată pe zile, ore, minute și sume (fără TVA) strategia anti-presă a avocaților plătiți pe bani publici: 4.11.2021 – “redactarea, revizuirea și trimiterea răspunsului TM Pressalert” – 130 de minute, 758,33 lei; 16.11.2021 – „Analiză juridică referitor la excepțiile pe legea 544/2001 aplicabile cu privire la contractul și livrabilele dintre Schoenherr și Municipiul Timișoara” – 90 de minute, 525 lei; 16.11.2021 – „Analiză juridică info de interes public și suport pe proceduri judiciare pendinte” – 60 de minute, 350 de lei; 16.11.2021 – „Analiză juridică cu privire la solicitarea pressalert; analiză juridică cu privire la legislația profesiei de avocat, statutul profesiei de avocat, practica judiciară, secretul profesional dintre avocat și client; redactare email cu privire la solicitarea de furnizare documente și informații legate de serviciile Schoenherr” – 140 de minute, 816,67 lei; 17.11.2021 – „Analiză pentru comunicarea documentelor ce includ strategia în litigii” – 185 de minute, 1.079,17 lei; 17.11.2021 – „Analiză modificări draft răspuns PMT informație publică cu privire la litigii pendinte” – 40 de minute, 233,33 lei.

CITEŞTE ŞI: România e o țară de proprietari, dar experții avertizează: perioada dobânzilor mici s-a terminat, tinerii sunt sfătuiți să stea în chirie

Când se plângeau consilierilor locali că nu le ajung juriștii proprii și că au neapărată nevoie de avocați externi pentru “securizarea activelor esențiale pentru producția și distribuția de energie termică, continuitatea serviciului de termoficare și degrevarea bugetului municipiului Timișoara de sarcinile transferate de către Colterm SA”, la asta se refereau oare primarul Dominic Fritz și compania? Sau așa ceva avea în cap candidatul Fritz atunci când le promitea votanților timișoreni o primărie cu pereți de sticlă?


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *