Alimentele de bază se vor putea ieftini cu până la 10%

Anul nou vine cu creșteri de prețuri

Alimentele de bază se vor putea ieftini cu până la 10%

Liberalii consideră că ieftinirea alimentelor de bază nu va putea depăși 10% din nivelul actual al prețurilor, conform unor surse din conducerea PNL, conform stiripesurse.ro.

„O plafonare a adaosului comercial se poate face prin Ordonanță de Urgență, dar trebuie să avem în vedere că o parte din produse sunt din import și la produsele importate nu ai cum sa plafonezi”, au afirmat surse liberale.

CITEȘTE ȘI: „Prințesa Sânzienelor” este din Timiș! Riana și Andra Fudulu au reprezentat județul la Festivalul-Concurs „Regina Sânzienelor”

Pe termen lung, singura soluție pentru o reducere a prețurilor alimentelor de bază este înființarea de unități autohtone de producție pentru a nu mai importa alimente.

În cazul unei plafonări a adaosului, cei mai afectați vor fi producătorii, mai spun surse din PNL.

Supermarketurile nu vor lege

Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) vor „un mecanism voluntar” de reducere a preţurilor la o serie de alimente de bază, și nu impunerea prin lege. Lanțurile alimentare spun că reducerea voluntară a prețurilor a funcționat în cazul laptelui.

„Insistăm pe ideea de voluntariat pentru aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor şi nu prin emiterea unui act normativ, marile lanuri de magazine dovedind seriozitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a preţului la lapte, aspect certificat de Ministerului Agriculturii şi de Consiliul Concurenţei, care monitorizează în permanenţă aplicarea acestor reduceri”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, retailerii cer ca mecanismul voluntar să fie aplicat nu doar comercianţilor, ci pe întregul lanţ de produs.

AMRCR (Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România) grupează următoarele companii de retail alimentar şi nealimentar din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Pepco, Profi, Selgros şi este membră a Confederaţiei Patronale „Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.

Ungaria va renunţa la plafonarea preţurilor

Guvernul ungar intenţionează să înlăture, începând cu data de 1 august 2023, plafoanele impuse preţurilor alimentelor de bază în urmă cu 16 luni, şi, în paralel, a ordonat retailerilor să introducă reduceri mai mari de preţuri la anumite produse alimentare.

În luna februarie 2022, Executivul de la Budapesta a impus un preţ maximal la lapte, zahăr, făină, ulei de floarea soarelui, carne de porc şi de pui, în încercarea de a proteja gospodăriile de creşterea costurilor, iar ulterior au fost plafonate şi preţurile la carburanţi şi ratele la creditele ipotecare. În pofida plafonării, inflaţia preţurilor alimentare în Ungaria a ajuns la 44,8% în luna decembrie a anului trecut.

Pentru a frâna creşterea preţurilor, Guvernul condus de premierul Viktor Orban a ordonat şi marilor retaileri să introducă reduceri obligatorii de preţuri la alimente.

Începând de la 1 august, discounturile obligatorii la anumite produse alimentare pe care retailerii vor trebui să le introducă vor fi majorate, de la 10% până la 15%, adăugând că produsele ale căror preţuri au fost până acum controlate vor fi incluse în acest program.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *