Voluntarii de la ”Verde pentru Biciclete” trag un nou semnal de alarmă

Șapte luni au muncit voluntarii care s-au alăturat echipei ”Verde pentru Biciclete” (VpB) pentru a realiza harta pistelor din Timișoara, precum și pentru a stabili starea acestora.

Voluntarii au strâns date importante pe care le vor înmâna reprezentanților administrației locale, în speranța că, pentru început, măcar pistele pentru biciclete existente vor fi îmbunătățite, acolo unde este cazul.

CITEȘTE ȘI: Salariul minim pe economie va fi majorat de la 1 decembrie

Timișoara are, conform datelor strânse din teren de voluntarii pe două roți, 106 kilometri de piste pentru vehiculele cu două roți, fiind orașul cu cea mai mare rețea de piste din țară și, probabil, cu cea mai numeroasă comunitate de bicicliști.

Pentru realizarea studiului, voluntarii au luat în calcul normele internaționale în privința pistelor de biciclete, pe care le-au ”adaptat” realității locale.

Astfel, a reieșit că rutele speciale destinate biciliștilor au un punctaj de 50 din o sută.

Au fost analizate câteva aspecte esențiale: calitatea pistelor, conectivitatea acestora, precum și obstacolele de pe acestea.

CITEȘTE ȘI: Timișorean drogat în buricul urbei

În privința calității, lățimea pistelor este o problemă în Timișoara, unele fiind de numai 90 de centimetri, mult prea înguste pentru deplasarea în siguranță.

Conectivitatea acestora sau mai bine spus lipsa conectivității îi face pe bicicliști să circule neregulamentar.

În multe locuri pistele sunt întrerupte, biciclistul fiind nevoit să se dea jos de pe vehicul și să își continue o parte din drum pe lângă bicicletă sau poate alege de la început carosabilul în detrimentul unei piste întrerupte.

În privința obstacolelor, voluntarii au constatat în teren că nu mașinile parcate pe piste sunt cea mai mare problemă, ci mobilierul urban: pubele, ghivece, stâlpi.

O altă mare problemă constatată în teren este cea a bordurilor care nu permit bicicliștilor să aibă un traseu fără întreruperi.

Nici unele dintre noile lucrări nu sunt realizate cu luarea în considerare a unor caracteristici importante.

Prin realizarea acestui proiect, reprezentanții de la ”Verde pentru Biciclete” au ușurat semnificativ munca angajaților primăriei și le oferă acestora date pe care le-ar putea folosi pentru îmbunătățirea situației actuale a infrastructurii din Timișoara, ceea ce își și doresc reprezentanții bicicliștilor, precum și planificarea viitoarelor investiții pentru extinderea infrastructurii velo.

”Vrem să facem an de an acest efort, pentru a obține date din teren actualizate”, a spus Radu Jakab, voluntar VpB.

”Nu criticăm în nici un fel ceea ce s-a întâmplat până acum, ci facem cadou primăriei această situație. Însă anul viitor vom critica dacă nu vor fi schimbări.

Atât avem nevoie: un om din administrație care să vadă această situație pe care o punem la dispoziție”, a declarat Ana Munteanu, coordonator VpB.

Se speră ca în 2019 să fie disponibilă și o aplicație pentru mobile, destinată bicicliștilor, care pot afla informații despre fiecare pistă din Timișoara.

Pe site-ul pedalează.ro, la rubrica ”Vrem Piste”, timișorenii pot găsi date despre rutele pe care aleg să le parcurgă. Tot acolo există și o hartă a pistelor pentru vehiculele pe două roți, precum și imagini video cu pistele din Timișoara și punctajele obținute.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Voluntarii de la ”Verde pentru Biciclete” trag un nou semnal de alarmă

  1. „verde pt.biciclisti” pe cand si un VERDE PT.PIETONII TROTURIRTI? s-a ajuns la o mare OBRAZNICIE din partea unor biciclisti. merg pe trotuar pe bicicleta, fara a a vea pista pt, biciclete,clacsoneaza sa-i faci loc, unii chiar iti adreseaza si cuvinte urate.eu cred ca ar fi CORECT si de bun simt ca toti BICICLISTII VERZI sa tina cont ca trotuarul este pt. pietoni,iar pt.ei exista PISTA PT.BICICLETE. acolo unde nu exista aceasta pista sa fie PIETON pe langa bicicleta. bicicleta este un VEHCUL. pe trotuar se deplaseaza PIETONII, NU vehiculele!

Lasă un răspuns