Unul din patru copii este amenințat cu bătaia pe rețelele de socializare. Ce e de făcut?

Unul din patru copii este amenințat cu bătaia pe rețelele de socializare. Ce e de făcut?

Unul din patru copii este amenințat cu bătaia pe rețelele de socializare, iar unu din zece este jignit, zilnic sau de cel puțin două ori pe săptămână, în mediul online, arată un sondaj din luna ianuarie al Fundației World Vision România.

Sondajul a fost realizat în contextul Zilei Internaționale a Siguranței de pe Internet, de pe 9 februarie. Eșantionul este format din peste 1000 de copii și adolescenți din clasele V-VIII și liceu, atât din mediul rural, cât și din urban.

Conform sondajului, 44 la sută dintre dintre copii văd zilnic sau cel puțin de două ori pe săptămână postări sau comentarii pe rețelele de socializare care îi fac să se simtă mai triști sau nervoși. Motivele pentru care copiii se simt mai triști sau nervoși după ce intră pe rețelele de socializare: 58,7 la sută spun că alți utilizatori se iau de ei sau îi jignesc pentru conținutul pe care îl postează; 28,8 la sută sunt afectați când văd pe rețelele de socializare alți copii care afișează o viață mai bună decât a lor; 18 la sută sunt afectați pentru că primesc mai puține like-uri sau au mai puține vizualizări la conținutul pe care îl distribuie față de cât se așteptau.

În ciuda agresiunii extinse cu care au de-a face copiii în mediul online, 36 la sută nu vorbesc cu niciun adult sau prieten despre agresiunile cu care se confruntă sau la care sunt martori pe Internet. Iar dintre cei care vorbesc despre problemele lor, 44 la sută aleg să le spună părinților, 27,7 prietenilor sau colegilor de clasă. Doar 9 la sută ar vorbi cu profesorii, deși 65 la sută dintre copii spun că profesorii le-au vorbit la clasă despre bullying, jigniri și alte umilințe.

„Deși un procent semnificativ dintre profesori le-a vorbit copiilor despre bullying și alte tipuri de agresiuni, aceștia nu au reușit să câștige încrederea elevilor pentru a-și face curaj să vorbească despre violențele la care sunt supuși. Nu este suficient ca pedagog să vorbești la clasă despre conceptele legate de agresiune, trebuie să fii și pregătit pentru a interveni atunci când copilul are nevoie de tine.

Totuși, este un semnal bun faptul că aproape jumătate dintre copii pot recunoaște formele de agresiune din online. Misiunea noastră la World Vision România este să îi susținem pe profesori și pe părinți să îi protejeze pe copii și să știe cum să intervină când au nevoie de sprijin, iar datele prinvind siguranța pe internet, ne-au determinat să lansăm un program de webinarii și materiale care pot fi folosite în fiecare zi de profesori și părinți“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

CITEŞTE ŞI: Administraţia condusă de Dominic Fritz ”tunde la zero” tradițiile locale. Război împotriva micilor întreprinzători timişoreni. Foto

Aproape 14 la sută dintre copii fac provocări (challenge-uri) pe TikTok ca să nu fie respinși de prietenii lor sau pentru a le crește popularitatea pe internet și să aibă cât mai multe vizualizări. 18, 2 la sută dintre copii au afirmat că stau aproape toată ziua, chiar și la școală, pe rețele de socializare, pentru că orele îi plictisesc, 38,6 la sută stau aproape toată ziua, cu excepția programului de școală, 40,2 la sută stau maximum două ore pe zi, iar 3 la sută nu au cont pe nicio rețea de socializare.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns