Unele drumuri romane sunt folosite după 2.000 de ani, în timp ce în România o autostradă e garantată patru ani

drum roman

Statul român cere, în 2015, o garanţie de 4 ani pentru tronsoanele de autostrăzi scoase la licitaţie. Chiar şi înainte de acest termen, şoferii ajung să-şi strice maşinile în gropile din asfaltul turnat de curând. Pe de altă parte, există drumuri construite de romani acum circa 2.000 de ani care se mai păstrează şi astăzi în stare bună. Care erau secretele drumarilor romani?

“Proiectare şi execuţie pentru realizarea autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 1: Câştigător desemnat: Asocierea SC GEIGER TRANSILVANIA SRL – WILHELM GEIGER GmbH & Co.KG; Valoare: 55.782.941,89 lei fără TVA; lungime traseu: 3,6 km; durata de execuţie: 16 luni (4 luni proiectare şi 12 luni execuţie); PERIOADA DE GARANŢIE: 4 ANI”, aşa sună un anunţ din luna ianuarie 2015 al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Informaţia “senzaţională” din acest anunţ este termenul de garanţie de 4 ani. Aceast termen este o regulă pentru autostrăzi, dar pe drumurile judeţene şi cele din oraşe, garanţia este, frecvent, coborâtă până la o perioadă de 2 ani. Cam cât are şi un televizor.

“Drumarii” din România au ajuns la performanţa ca nici acest termen să nu-l respecte. De exemplu, tronsonul de autostradă Arad-Timişoara a fost recepţionată de CNADNR la începutul lunii august 2013. De atunci şi până acum, autostrada a necesitat cam două-trei reparaţii pe an, din cauza gropilor care se formau în asfalt.

VEZI MAI MULTE PE adevarul.ro


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Unele drumuri romane sunt folosite după 2.000 de ani, în timp ce în România o autostradă e garantată patru ani

  1. Un francez, fost rezident în București, se declara recent surprins de corupția din România.
    Bravo neam prost; la o prima vedere nimic nou sub soare și cum corupție nu exista fără corupători haideți sa vedem care sunt corupătorii în România:
    ========================================
    Antreprenor general: JV FCC Construccion S.A (Spania). – Astaldi S.p.A (Italia).;
    Consultant/Proiectant SF: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International (Franța);
    Valoare lucrari: 482.920.350,22 Lei (faraTVA);
    135.430.000 Euro;
    Lungime: 32,25 km;
    Semnare contract execuție: decembrie 2008;
    Emitere Autorizație de Construire: 30.07.2010;
    Termen finalizare: 26.01.2011;
    Perioada de execuție: 24 luni;
    Perioada de garanție: 24 luni;
    ==========================
    Asta da tupeu! Corupătorii, cu căruța burdușită de foloase necuvenite, arata cu degetul fraierii de corupții? Hai sictir!

  2. In conditiile in care sunt realizate autostrazile cu materiale de rezistenta minna
    interventiile dupa patru ani sunt justificate.Dece nu se fac autostrazi din beton?
    In unele tari autostrazile se fac din beton iar strazile din interiorul oraselor din
    materiale mai edtine avand in vedre ca pe aceste strazi nu circula masini de tonaj
    mare.Sase faca lucru bine facut si nu de mantuiala.La fel cred ca actalul sistem aplicat
    de urmarirea investitiilor de atre diverse societati eliminandu-se urmarirea diecta de
    catre beneficiar nu aduce bun in realizarea investitiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *