Ultimul raport privind învățământul românesc arată situația dezastruoasă a școlarizării copiilor de la sate

Ultimul raport privind învățământul românesc arată situația dezastruoasă a școlarizării copiilor de la sate

Ultimul raport privind învățământul românesc arată situația dezastruoasă a școlarizării copiilor de la sate

Ultimul raport privind sistemul de învățământ preuniversitar din România realizat de Unitatea de Cercetare în Educație a Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație a fost realizat pentru anul școlar 2021-2022.

Cu toate acestea, cele mai multe date de referințe au fost prezentate pentru anii școlari anteriori realizării raportului. De exemplu, potrivit documentului, este menționată rata de absolvire a învățământului gimnazial pentru finele anului școlar 2020-2021, care a fost de doar 66%. Cei mai mulți dintre cei care nu au finalizat studiile gimnaziale provin din mediul rural (53,8%).

De altfel, raportul indică învățământul rural ca fiind zona cu cele mai mari probleme, începând cu etapa educației timpurii. În lipsa unităților educative în zonele de rezidență ale familiilor, un număr semnificativ mai mic de copii sunt înscriși în creșe și grădinițe.

Aproape unul din cinci copii din mediul rural nu frecventează grădinița.

”Opțiunea părinților din mediul rural de a nu-și trimite copiii la grădiniță la vârste mai mici este determinată atât de diferite dificultăți de acces (de exemplu, distanțe mari între casă și grădiniță), cât și de factori culturali sau factori specifici socio-economici”, se arată în raport.

De asemenea, rata de cuprindere în învățământul primar și gimnazial din mediul rural indică un număr mai mic de elevi școlarizați în raport cu numărul total al copiilor care ar fi trebuit să fie înscriși la școală.

Astfel, în ciclul primar rata a fost de 77,6%, în scădere față de anul 2012/2013 când rata era de 84,6%, iar la nivel gimnazial, a fost de doar 72,7% (față de 84% în 2012/2013).

În anul școlar 2020/2021, ” la nivel general, 1, 2% dintre elevii de nivel primar și gimnazial au abandonat școala (18.400 de elevi – n.r.).

CITEȘTE ȘI: Nadia Murad, laureată a Nobelului pentru Pace, conferențiază la UVT

Mediul rural, respectiv clasele de început de ciclu înregistrează valori ridicate ale abandonului școlar.

Cele mai mari valori ale ratei abandonului școlar din învățământul primar și gimnazial s-au înregistrat la nivelul populației școlare din mediul rural (1,7% total, 1,8% primar, 1,6% gimnaziu), respectiv la nivelul elevilor de clasele pregătitoare, I și a V-a”, indică raportul.

Sursa foto: playtech.ro


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *