Ultima găselniță din Legea RCA: cât timp se repară mașina, asiguratorul îți dă alta la schimb

Polițele RCA se scumpesc accelerat. La unele companii, prețurile aproape s-au triplat

Creatoare de polemici aprinse între societățile de asigurare și, mai cu seamă, transportatori, cosmetizată în mai multe rânduri pentru a fi ba pe placul Autorității de Supraveghere Fiscală, ba al șoferilor, ba al patronilor de firme, de la cei cu tiruri până la firmele de taxi, legea având ca obiect polița de răspundere civilă auto (RCA) a mai primit un ghiont, de data aceasta din partea celor cu service-uri.

În cea mai recentă formă a sa, rotunjită cu ultimele amendamente, legea RCA a fost trimisă în Senat, la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, și, cu toate că modul în care se prezintă în momentul de față textul normativului nu a fost făcut public, surse din piața asigurărilor vorbesc despre introducerea unei noi reglementări, solicitate de reprezentanții service-urilor auto.

Astfel, aceștia doresc rent a car şi pentru persoane fizice, nu doar pentru cele juridice, în contul poliţei RCA. Dacă despre celelalte completări ale legii s-a mai vorbit (diferențierea daunelor morale de cele materiale şi bonificarea vătămărilor corporale, în baza unei valori a punctului traumatic stabilit de legiuitor), introducerea sistemului rent a car pentru persoanele fizice ar reprezenta o premieră pentru România.

Concret, în intervalul de timp cât durează reparaţiile maşinii avariate, păgubitul va primi, în mod gratuit, o mașină la schimb de la asiguratorul șoferului vinovat de accident, totul în baza aceleiaşi poliţe RCA.

Se pare însă că maşina la schimb nu va putea fi folosită mai mult de două săptămâni, 14 zile fiind considerate suficiente pentru repararea avariilor suferite de autovehiculul implicat în nedoritul eveniment rutier.

Deosebit de atractivă pentru șoferii păgubiți, care și-ar putea vedea liniștiți de treburi cât mașina personală este la „recuperare“, reglementarea nu face însă deloc cu ochiul societăților de asigurare.

Chiar dacă motivele sunt lesne de ghicit, reprezentanții asiguratorilor aduc un alt argument în favoarea opoziției pe care o fac noii reglementări, și nu tocmai lipsit de temei: introducerea sistemului rent a car la persoane fizice, chiar dacă asigură confortul personal al păgubiților, ar conduce la scumpirea poliței de asigurare, nu la ieftinirea ei, așa cum își doresc cât se poate de vocal asociațiile și organizațiile transportatorilor.

Proiectul de lege referitor la asigurările obligatorii a fost trimis de ASF în Parlament, ultima dată, la începutul lunii trecute, aleșii întârziind să ia o decizie finală, până la primirea altor amendamente de la jucătorii din piață, depuse ieri la Comisia de buget-finanţe a Senatului.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *