Comisia Europeană a aprobat o finanţare europeană de 1,3 miliarde de euro pentru modernizarea a 140 de kilometri de cale ferată, între Arad şi Simeria, parte a coridorului feroviar IV pan-european.
„Lucrările se vor concentra în mod semnificativ pe creşterea vitezei şi siguranţei deplasării pe secţiunea dintre km 614 şi oraşul Simeria, prin reabilitarea şi modernizarea a 13 gări din această secţiune, îmbunătăţirea sistemelor de semnalizare şi informare a pasagerilor şi construirea infrastructurii conexe necesare, cum ar fi poduri şi tunele”, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene.
În urma modernizării, trenurile vor parcurge distanţa Arad – Simeria într-o oră şi 20 de minute, sau chiar mai puţin, faţă de două ore şi jumătate cât fac în prezent, potrivit newsar.ro.
Pe respectivul tronson, viteza maximă va creşte la 160 km/h pentru trenurile de pasageri şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Corect ar fi: „trenurile ar putea circula cu 160 km/h” – asta in caz ca masurile prevazute teoretic s-ar transpune in practica. Ceea ce nu se stie.