Timișoara, un oraș al ambuteiajelor! Traficul rutier a devenit infernal aproape la orice oră a zilei

Pentru timișorenii care încă mai au curajul să plece de acasă dimineața cu mașinile personale șofatul înseamnă nu o alternativă comodă, ci un adevărat chin.

Străbaterea arterelor supraaglomerate, mai ales pentru cei care sunt legați de o oră fixă – prezența la școală sau la locul de muncă – se dovedește din ce în ce mai dificilă și se traduce prin timp îndelungat petrecut la semafoare, blocaje, claxoane, înjurături, sirene de ambulanță și, evident, o atenție sporită la cei care fac manevre neașteptate.

Nici cei care apelează la transportul în comun nu sunt mai fericiți (poate doar cei care circulă cu tramvaiele), pentru că aglomerația este aceeași și pentru ei. Povestea se repetă la orele după-amiezii, iar în zilele reci și ploioase devine acută. Timișoara pare un oraș blocat, închis pentru circulația rutieră. Autoritățile cunosc situația, dar, până la această oră, eforturile lor de a diminua problema se pot găsi doar pe hârtie.

Șantierele din Timișoara, menite să ne facă viața mai bună la un moment dat, au ajuns, de fapt, să nu ne mai lase să trăim. Peste tot se sapă, se amenajează, mișună buldozerele, de nu mai știi încotro s-o apuci ca să eviți ambuteiajele.

Deja avem șantiere la două dintre intrările în oraș: pe Calea Șagului, unde firma care construiește noul mall montează, pe banii ei, dar pe nervii omului de rând, o prelungire a liniei tramvaiului 7.

Către Moșnița se merge greu, pentru că se lucrează la un nou drum.

Pe Calea Lipovei abia de curând s-a mai deschis drumul, dar încă nu circulă troleibuzul. Când acesta, însă, va porni, nu se știe ce se va mai întâmpla.

Calea Girocului va intra, în curând, în reabilitare, iar lucrarea va fi una de durată.

La toate aceste șantiere care îi afectează direct pe cei care locuiesc în comunele periurbane și în cartierele situate pe aceste rute, se adaugă și săpăturile firmei care își îngroapă cablurile și care închide, pe neașteptate și pe neanunțate, câteva străzi în fiecare zi.

În plus, transformarea mai multor străzi din zona ultracentrală în alei pietonale a îngustat legătura dintre nordul și sudul orașului, care se face cu foarte multă greutate.

Zonele Bastion, Punctele Cardinale, Mărăști sunt doar câteva dintre punctele în care traficul este gâtuit la orele de vârf.

Închiderea Inelului I de circulație prin construirea pasajului subteran din Piața Victoriei nu s-a materializat încă. De asemenea, proiectul de management al traficului, care va putea regla culorile semafoarelor în funcție de aglomerația de pe străzi, e tot în așteptare.

Cât despre unda verde pusă în aplicare – experimental, ce-i drept – pe bulevardul Liviu Rebreanu, pe vremea fostei administrații, aproape că nu-și mai aduce nimeni aminte de ea, pentru că, în realitate, nu a funcționat niciodată.

În plus, conducerea primăriei a anunțat că, în curând, va începe lucrările la pasajele Popa Șapcă și Jiul, dacă va fi posibil, la ambele în același timp.

Viitorul nu sună deloc bine pentru șoferii timișoreni, care se „încăpățânează” să-și utilizeze mașinile pentru scopul în care au fost create: deplasarea facilă dintr-un loc în altul…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Timișoara, un oraș al ambuteiajelor! Traficul rutier a devenit infernal aproape la orice oră a zilei

  1. In primul rand semafoarele sunt prost sincronizate.Vezi str.Liviu Rebreanu,o strada care mergi numai drept,te opresti la fiecare semafor.

Lasă un răspuns