Testele PISA provoacă revolta profesorilor timişeni: „Este ca şi când am pregăti un sportiv pentru proba de 800 de metri garduri, iar la final concurează pentru pedalat pe bicicletă”

Nebunia care s-a creat după rezultatele obţinute de elevii din România la testele PISA a scandalizat breasla cadrelor didactice. Mai mulţi profesori de limba română şi de matematică au ţinut să clarifice lucrurile, din punctul lor de vedere, pentru a nu se mai lansa tot felul de acuzaţii atât împotriva dascălilor, cât şi a elevilor.

Concluzia desprinsă după conferinţa de presă organizată de aceştia la sediul organizaţiei sindicale „Spiru Haret” este că testele PISA nu sunt corelate cu programele şcolare după care învaţă elevii din România.

„Este ca şi când am pregăti un sportiv pentru proba de 800 de metri garduri, iar la final concurează pentru pedalat pe bicicletă”, spunea o profesoară de matematică de la un liceu timişorean.

Concret, la matematică, aceste evaluări pun mai mult accent pe interpretări estimative, statistice şi nu pe calcul matematic, aşa cum se învaţă în ţara noastră. La fel se întâmplă şi la limba şi literatura română, unde s-a urmărit înţelegerea textelor şi abilităţile de comunicare, nefiind adaptate la sistemul şcolar românesc.

Testele PISA au pus un foarte mare accent pe abilităţile practice ale copiilor, nefiind în conformitate cu modul în care aceştia sunt pregătiţi pentru examenele care contează cu adevărat pentru un elev, capacitatea şi bacalaureatul. De aceea, profesorii cred că mulţi elevi nici nu au luat în serios aceste teste, ştiind că ele sunt irelevante.

„Tot ceea ce nu se trece în catalog nu îi interesează pe copii”, spune un alt profesor.

CITEŞTE ŞI: Managerul „Județeanului” se laudă cu studii la Yale, dar a făcut primii doi ani la o universitate anonimă. Video

În plus, cadrele didactice îşi pun semne de întrebare legate de reprezentativitatea testelor, de baremul stabilit şi de modul în care au fost selectate unităţile şcolare unde s-a aplicat acest experiment. Totul a fost făcut în mare secret, fără a se cunoaşte elevii şi şcolile unde s-a susţinut testul, şi nici modul în care s-au corectat lucrările.

Totuşi, cadrele didactice admit faptul că învăţământul românesc trebuie să treacă printr-o reformă serioasă, însă consideră că aceasta trebuie să fie făcută de profesionişti şi nu de tot felul de politicieni care nu urmăresc decât avantaje electorale sau de alt gen.

6 Comments
latrau 13/12/2019
Pana si Turnul din Pisa ,s-a mai inclinat,vazand atata prostie!
Nicolae 11/12/2019
Doamnei profesoare de matematica ! Stimata doamna , Matematica formeaza gindirea.In rezolvarea unei probleme , am invatat eu , intelegerea textului inseamna jumatate din solutie. PENTRU DUMNEAVOASTRA :NU EXISTA PROBA DE 800 M GARDURI !
Valentina 11/12/2019
Concluzia desprinsa este ca cu foarte mici exceptii , la toate nivelurile , nu se face carte , profesorii vin la scoala sa isi i a salariile , deloc mici pentru cele maxim 18 ore pe saptamina , iar elevii sa socializeze , restul nu sînt decît motive , sa puna in fiecare clasa camere de supraveghere sa vada părinții ce se întîmplă în timpul orelor , vorbim de matematică , pentru 80 la sută din elevi este exact ca limba coreana , sau chineza , iar elevii , in marea lor majoritate sînt promovați pentru a se pastra normele didactice , si nu pentru cunoștiințele lor vaste , dar cum am spus , mai sînt și exceptii , unde se face carte , dar din pacate , simt puține,si de absente , nici nu mai aduc vorba , cu camere de supraveghere în fiecare clasa ar putea si părinții sa vada daca sînt sau nu copiii lor în clasa .