Telenovela vaporașelor pe Bega se apropie de final

Achiziționate ca parte a proiectului cu finanțare europeană de reabilitare a malurilor Begăi, cele șapte vaporașe cărora li s-a dus vestea prin toată țara încă nu sunt utilizate așa cum trebuie.

De doi ani, Primăria Timișoara a intrat în posesia ambarcațiunilor, care au costat șapte milioane de lei, dar cursele regulate nu au putut avea loc. Termenul final de implementare a proiectului a fost amânat de mai multe ori, dar se pare că 30 iunie a.c. ar fi data-limită dincolo de care nici o întârizere nu se mai justifică.

Furtună într-un canal navigabil

Într-un stil autohton inconfundabil, autoritățile timișorene n-au avut habar la ce se înhamă atunci când au introdus în proiectul european transportul public pe Canalul Bega. După mai multe bâjbâieli și înființarea de diverse organisme abilitate să gestioneze problema, a reieșit că soluția trebuie să vină de la nivel central, întrucât reglementările legislative actuale ar trebui ajustate. De aici încolo, treaba s-a politizat la un nivel mai ridicat decât ar fi fost cazul, reprezentanții diverselor puteri (locală și centrală) exprimându-și opinia pe această temă, cu exagerările de rigoare.

De la acuzația că banii din bugetul local ar fi fost aruncați pe șapte ambarcațiuni care stau nefolosite, până la amenințări cu sesizarea Comisiei Europene, toate au fost vehiculate, bineînțeles, fără nici un rezultat pozitiv. Au fost depuse amendamente legislative nebăgate în seamă, s-au ridicat pretenții de scuze din partea factorilor locali, pentru ca totul să se dovedească un soi de furtună pe un canal cu apă.

S-o fi găsit soluția?

Deși aflat la mii de kilometri distanță, primarul Timișoarei a anunțat, cu bucurie, că problema vaporașelor e pe cale să se rezolve, în urma unei conversații cu un oficial de la București: „Cu mare bucurie, anunț că problema vaporașelor e pe cale de a se rezolva. În 20 aprilie, eu și doamna secretar general al Ministerului Transporturilor, Elena Petrașcu, am convenit ca Primăria Timișoara să pună la dispoziția Ministerului Transporturilor, ca sediu pentru viitoarea structură de tip regie Administrarea Căii Navigabile Canalul Bega, un spațiu corespunzător, în regim de comodat”.

Totul pare bine când se termină cu bine, mai ales că Societatea de Transport Public Local Timișoara a angajat personal pentru navigare, pe care l-ar fi și plătit. În plus, guvernului nu i-ar fi picat deloc bine să fie „pârât” la Comisia Europeană că împiedică implementarea unui proiect pentru câteva cuvinte care trebuie modificate într-un text de lege.

În pofida optimismului primarului, scepticii consideră că este bine să aștepte până la momentul în care transportul public cu ambarcațiunile Decebal, Traian, Glad și celelalte va porni în mod oficial.

Barca pe valuri

Transportul public pe Canalul Bega ar însemna curse regulate de vaporașe, care vor parcurge distanța dintre Podul Modoș și Uzina de Apă, oprind în cele șapte stații aflate pe traseu. Aceasta ar constitui nu doar o atracție pentru turiști, ci ar avea și o utilitate practică, pentru că orașul ar putea fi străbătut de la un capăt la celălalt într-un timp mai scurt decât pe calea rutieră, mai mereu blocată de ambuteiajele devenite deja obișnuință în Timișoara, în special la orele de vârf.

Deplasarea pe apă este ceva obișnuit în multe orașe europene, dar ambarcațiunile noastre nu sunt chiar dedicate unui transport recreativ, pentru că sunt închise, iar de priveliște ar avea parte doar persoanele așezate la ferestre. Chiar și așa, timișorenii s-au plictisit să tot audă de cursele pe Bega și ar dori, după doi ani de încercări și vorbe goale, concretizarea proiectului.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Telenovela vaporașelor pe Bega se apropie de final

  1. In viata proprietarilor de barci/barcute, vapoare/vaporase, sant doua zile fericite,cand le cumpara si probabil a-ti,ghicit cand le vinde. 😎

Lasă un răspuns