Sprijin pentru achiziţia de maşini noi. Care este premiera din acest an

S-a dat startul unei noi ediții a programelor de real succes – Rabla și Rabla Plus. Sunt noutăți și beneficii importante față de anii precedenți. În premieră, se acordă și un eco-bonus, iar din acest an, și microbuzele devin eligibile pentru casare.

Programul Rabla Clasic este la a 14-a ediție. Suma totală alocată pentru 2018 este de 133 milioane lei, ceea ce înseamnă că aproximativ 19 000 autovehicule noi vor ajunge pe șoselele României. Valoarea primei de casare este de 6.500 lei, iar la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei la achiziția unui autovehicul nou care emite noxe reduse – maximum 98 g CO2/km. Un alt eco-bonus, de 1.700 lei, se acordă suplimentar pentru o mașină nouă cu motor hibrid.

Microbuzul este, în premieră din acest an, eligibil pentru casare. Este obligatorie valabilitatea ITP (inspecției tehnice periodice) pentru mașinile casate. Acest lucru este impus de necesitatea de a scoate de pe șosele mașinile uzate, care sunt în circulație. Scopul programului nu e să caseze și să colecteze rablele care zac scoase din circulație, pentru că astea nu poluează. Pentru programul Rabla Plus, suma alocată este de 120 milioane lei, pentru ecobonusuri și stații de încărcare.

Programul permite achiziția a 2000 de mașini electrice. Se acordă două tipuri de ecotichete: 45.000 lei, dar nu mai mult de 50 la sută din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric; 20.000 lei, dar nu mai mult de 50 la sută din preţul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.

Accesarea Programului Rabla Plus nu este condiționată de casarea și radierea unui autovehicul uzat. Prima de casare oferită în cadrul Programului Rabla Clasic se poate cumula cu ecotichetul prevăzut de Programul Rabla Plus.

„Se vede iată că Guvernul PSD susține activ înnoirea parcului auto din România, pentru a avea un aer mai curat și ca să încurajeze o conduită activă pentru protecția mediului. Scopul esențial al programelor Rabla este să reducă poluarea, să aducă pe șoselele României mașini noi, mai sigure, cu emisii reduse de noxe și, de asemenea, să sprijine industria auto românească”, a declarat senatorul PSD Timiş Eugen Dogariu.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 Răspunsuri “Sprijin pentru achiziţia de maşini noi. Care este premiera din acest an

  1. merita daca platesti ca prostu rate la banci. in Germania dobanzile DAE pleaca de la 1,99% – in Romania astea pleaca de la 19,9% – cam asta e diferenta … plus – preturile care sunt mai mari ca afara – inclusiv Dusterul e mai ieftin Germania … ca sa nu mai spunem ca suntem SINGURA TARA DE IDIOTI in care MOTORINA E MAI SCUMPA CA BENZINA ….

  2. Domnule acela vino in Spania sa vezi masini zgariate si lovite,problema nu e asta,problema sunt gropile finca o masina noua o cumperi sa te tina sa poti merge cu ea la drum lung fara probleme.Partea estetica intereseaza mai putin finca nu mergi cu ea la expozitie.Masina in ziua de azi este o necesitate si atat

    1. #YO: nu sunt de acord ! Păi, dacă, în doi ani o faci praf, ce-ți trebuie mașină nouă ?!? Am avut mașină nouă ; după un an, m-a lovit un idiot – am vândut-o ( reparată, fiind ), cu 1500 €, în pierdere !!! Ce-am câștigat ?!?

  3. Trebuie să fii inconștient, să-ți cumperi mașină nouă, în România !!! Te bucuri de ea, doar, două/trei zile ; faci poze, o arăți prietenilor și, atât ! După euforie, îți dai pumni în cap … Am văzut ,,n” mașini, noi, zgâriate, lovite, stopuri sparte, etc ! Merită ?!

Lasă un răspuns