Speculanții profită de criza coronavirusului. Produsul care se vinde de 6 ori mai scump

magazine

După ce unele produse au devenit greu de găsit în magazine, iar altele s-au scumpit considerabil, mai multe instituții ale statului au demarat controale în masă. Inspectorii ANAF, cei de la Consiliul Concurenței și ANPC verifică firmele pentru a-i depista pe cei care vând produse nejustificat de scumpe.

CITEȘTE ȘI: Avioanele de pasageri şi cele cargo vor ateriza din nou la Caransebeş

De exemplu drojdia și-a triplat prețul în unele magazine, iar spirtul s-a dublat. Și preturile unor alimente de bază, cum ar fi pâinea, zaharul sau carnea, au crescut comparativ cu luna trecută.Printr-un anunț postat pe internet, un tânăr din Bistrița oferă un depozit plin de pachete de drojdie. 7 euro costă acum fiecare pachet, de 6 ori mai scump decât înainte de criza declanșata de coronavirus.

Și la alcoolul sanitar au apărut diferențe mari. O sticluță de 200 de ml din acest produs a fost vândută până la epuizare pe un site cu 2,9 lei. Același produs este acum în supermarketuri la preț dublu.

Într-un răspuns trimis Știrilor ProTv, reprezentanții firmei care produce acest tip de alcool sanitar, Scandic Distilleries, spun că materia primă și ambalajul s-au scumpit în ultima perioadă.

La prețul final spun că se mai adaugă și costuri mai mari de transport și pentru echipamentele de protecție ale angajaților.

Pe de altă parte, cum măști chirugicale nu se mai găsesc de mult în farmacii, pe unele site-uri se vând măști din bumbac sau tifon, despre care oficialii de la Ministerul Sănătății au spus de acum o săptămână că nu sunt eficiente împotriva coronavirusului.

Reprezentanții magazinului online spun că 20 de lei pentru o astfel de mască este un preț corect.

Sancțiunile sunt uriașe

Multe din aceste oferte sunt verificate în aceste zile de trei instituții: Consiliul Concurentei, Direcția Generala Antifraudă din cadrul ANAF și ANPC.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: ”Sunt creșteri exagerate la măști, dezinfectant. Sunt investigații în curs deja. Amenda este foarte mare, 10% din cifra de afaceri din ultimul an”.

La capitolul produse alimentare, cei de la Consiliul Concuretei spun că au identificat creșteri și de 15- 20 % în ultima perioadă.

De exemplu, datele lor arată că față de luna februarie, prețul unei pâini albe feliate a crescut de la 1,60 la aproape 2 lei. Și la legume și fructe vedem diferențe, de exemplu, un kg de roșii a crescut de la 7,73, la peste 9 lei.

Și la ouă, lactate și carne s-au înregistrat scumpiri. Față de luna februarie, un kilogram dintr-un anumit tip de salam a crescut de la 26 la peste 28 de lei.

Lămuriri de Ministerul Agriculturii

S-au scumpit și pulpele de pui sau cotletul de porc. Ministrul Agriculturii spune că situația este sub control.

Adrian Oros, ministrul Agriculturii: ”S-a înregistrat o creștere bruscă pe 17 martie, dar s-au redus în ultimele zile, mai puțin la produsele de import, de exemplu la făină”.

Reprezentanții unor magazine online spun că au luat propriile măsuri. Printr-un mecanism de control suplimentar, identifică speculanții și îi elimină de pe platformele lor.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *