Șosea peste munți între Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara

legat

Consilierii județeni ai Timișului au votat, la ședința extraordinară din această săptămână, câteva proiecte de hotărâre legate de reabilitarea unui drum interjudețean care va primi finanțare europeană prin Programul Operațional Regional.

Este vorba despre modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN68A (Coșava) –Tomești –Luncanii de Jos–limita județului Caraș-Severin –DN 68 (Voislova), cu o lungime de 36,8 kilometri, ale cărei costuri preconizate se ridică la 74,8 milioane de lei.

Pentru a pune în practică proiectul, consilierii timișeni au aprobat un acord de cooperare cu colegii cărășeni și trei acorduri de parteneriat: cu comunele Tomești și Curtea, pe teritoriul cărora trece drumul, dar și cu Administrația Bazinală de Apă Banat, întrucât șoseaua urmează, în parte, cursul Begăi.

tomesti 2

Tomești

Proiectul, despre care consiliul director al Regiunii de dezvoltare Vest a convenit că este unul prioritar, va fi depus până la sfârșitul acestei săptămâni.

Dezvoltare în nord-est

Președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, le-a explicat colegilor: „E vorba despre un singur drum, conform strategiei de dezvoltare regională, un drum care are conexiune cu colegii noștri din Caraș-Severin.

Proiectul Carașului are conexiune cu județul Hunedoara, deci va fi un drum care va lega toate cele trei județe.

Legat de modernizare, aceasta presupune în anumite zone lărgirea la standardele pentru un drum județean, iar pe alte zone, unde nu există asfalt la momentul acesta, presupune asfaltarea, astfel încât accesul să fie cât mai facil din Timiș în Caraș-Severin.

Consider că este un proiect foarte important datorită faptului că, pentru Timiș, deschide întreaga zonă din punct de vedere turistic și putem profita de realizarea acestui drum, astfel încât să dezvoltăm și acea zonă de nord-est a județului”.

Prin intermediul acestui proiect, conectivitatea tronsonului drumului județean DJ 684 la rețeaua TEN-T, reprezentată prin Autostrada A1 București –Arad -Nădlac, se va realiza prin intermediul tronsonului de drum național DN 68A, cuprins între localitatea Coșava (intersecția DJ 684 cu DN 68A) și nodul rutier din zona localității Margina (intersecția DN68A cu Autostrada A1). Tronsonul drumului DJ 684 suspus intervenției începe de la intersecția cu DN 68A (la km 0+000) până la limita cu județul Caraș Severin de la km 35+900.

O istorie îndelungată

Despre acest drum interjudețean s-a vorbit încă din anul 2004.

La începutul lunii iulie, ziarul online argument-cs anunța: „Controversatul proiect de modernizare a drumului  judeţean 684,  cel care ar urma să scurteze legătura dintre Caraş-Severin şi Timiş pe relaţia Voislova-Rusca Montană-Ruşchiţa-limita judeţului Timiş, pare să-şi găsească în sfârşit rezolvarea, prin punerea lui în discuţia consilierilor judeţeni. (…) Dintr-un drum de rezervă, DJ 684 a devenit unul interesant, fiind readus în atenţia consilierilor judeţeni, în luna iunie. (…) DJ 684 va avea o lungime de 18 kilometri şi va scurta drumul pe care agenţii economici din această parte a judeţului îl au de parcurs până la A1”.

Un drum de pomină

În ceea ce privește drumul care leagă localitățile Lunca Cernii de Sus (județul Hunedoara) și Rușchița (județul Caraș-Severin) și care ar trebui să întregească acest inel din zona montană a celor trei județe, acesta are o istorie controversată.

 

ruschita

Rușchița

Astfel, drumul judeţean Hunedoara – Teliuc – Topliţa – Lunca Cernii a fost reabilitat, pe cei 30 de kilometri dintre Topliţa şi Lunca Cernii, între 2009 şi 2014, Consiliul Judeţean Hunedoara obţinând o finanţare de aproximativ 25 de milioane de euro. La întocmirea proiectului, s-a constatat că, de la Gura Bordului, ultima localitate din comuna Lunca Cernii, şi până la limita cu judeţul Caraş-Severin, mai sunt doar trei kilometri, aşa că s-a decis lungirea traseului de drum reabilitat până la limita celor două județe. Drumul a fost inaugurat în noiembrie 2013, dar, prinși de entuziasmul momentului, participanților le-a scăpat că, de fapt, drumul se termină total anormal, pe o culme de munte, la marginea unei păduri. Imaginea a fost intens mediatizată în ultimii ani, ca un exemplu de slabă sincronizare.

Pentru ca proiectul să fie cu adevărat întreg, este necesar ca drumul dintre Voislova și Rușchița, care unește Carașul cu Timișul, să aibă și un braț către județul Hunedoara.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Șosea peste munți între Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara

  1. Ar fi un drum turistic minunat. Conditia este sa nu fie o minunata realizare comunisto-psd-ista.
    Camioanele de mare tonaj interzise si pastrat ca in strainatate. Doar pentru turism.

  2. Toate ca toate, dar să vedem ce va fi când vor trebui să facă cei din Caraș, „ai noștri „. Atunci să vezi ” minunea”.😀 Tot județul e un exemplu.😬😡

  3. Chiar nu înțeleg de ce Carasu nu a făcut partealui pt a lega cele 3 județe!!!!Conducatori fără viziune!!!!Ce traseu superb ar fi realizat ,așa un drum care se oprește in pădure!!Pacat!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *