Șomaj tehnic la STPT pe perioada stării de urgență

Reducerea numărului de călători pe perioada situației de urgență a impus luarea unor măsuri și la Societatea de Transport Public Timișoara (STPT). Prin urmare, dintre cei 1.047 de angajați, 334 de angajați au intrat în șomaj tehnic, ceea ce reprezintă un procent de 32 la sută din totalul personalului.

Directorul general Nicolae Bitea a declarat că au fost stabilite și puse în practică criterii precise și obiective, care au stat la baza aplicării acestor măsuri. Astfel, după ce au intrat în șomaj tehnic cei care și-au manifestat intenția în acest sens, s-a făcut o ierarhizare în care au avut prioritate să rămână la lucru cei care nu au avut sancţiuni disciplinare, precum și angajații care au efectuat ore suplimentare ori de câte ori a fost nevoie.

Nicolae Bitea a precizat că decizia a fost una extrem de echitabilă, astfel încât nici o direcție, serviciu, secție sau compartiment nu a fost favorizat într-un fel sau altul, fiecare fiind afectat de efectele șomajului tehnic. Ca dovadă, pe lângă șefi de secții sau de servicii,  au intrat într-o astfel de procedură chiar și trei directori: juridic-resurse umane, economic și exploatare.

Pe durata șomajului tehnic, relațiile de muncă nu încetează, ci doar se suspendă până la încetarea stării de urgență. Angajații vor primi 75 la salariul mediu brut pe economie, care este 5.429 lei, sumă suportată de la bugetul de stat. Cei ale căror venituri depășesc această valoare, vor primi diferența de bani de la societatea angajatoare.

Imagine de arhivă


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns