Sistemul de învățământ online, paralizat parțial

Închiderea unităților de învățământ din cauza pandemiei a luat pe nepregătite autoritățile, așa cum am văzut că s-a întâmplat și în alte domenii. După câteva zile de la sistarea actului de învățământ în modul standard, reprezentanții Ministerului Educației și ai inspectoratelor școlare au declarat că nu sunt probleme, pentru că se aplică strategia de susținere a cursurilor online.

Metoda ar fi fost eficientă (pe o perioadă de timp) dacă, și aici avem un mare ”dacă”, toți actorii implicați în actul de învățământ ar fi fost instruiți în acest sens și dacă toți participanții ar fi avut calculatoare și acces la internet. Cum era de așteptat, au început să iasă la iveală adevăratele sincope: mii de elevi și sute de cadre didactice nu dispun de
dotările necesare pentru a putea comunica pe internet, principalul motiv fiind acela al bugetului insuficient
de care dispun. Iar în contextul actual al crizei economice, familiile cu venituri modeste nu își permit achiziționarea
unui calculator sau a unui telefon performant. Una dintre măsurile adoptate de guvern a fost reluarea programului de finanțare privind acordarea unui voucher în valoare de 200 de euro copiilor care provin din familii cu posibilități modeste. Însă aceste familii trebuie să fie atât de nevoiașe încât venitul per membru de familie nu trebuie să depășească 250 de lei.

O altă problemă constatată vizează competențele digitale ale cadrelor didactice, multe dintre acestea nefiind familiarizate cu sistemul de predare online, o metodă care nu se studiază în toate universitățile și în toate specializările. Realizând acest aspect, Ministerul Educației a lansat mai multe programe de instruire asistată pe calculator a personalului didactic, indicând și platformele pe care le pot folosi, potrivite pentru desfășurarea
activității didactice. Situația nu este însă rezolvată și nici facilă, pentru că deprinderea de a utiliza anumite programe pe calculator  nu se învață cu ușurință prin lecții online. Așa se face că, în momentul de față, cadrele didactice trebuie să se informează între ele sau să apeleze la cunoscuți care au cunoștințe aprofundate de informatică, încercând,
în același timp să instruiască și elevii.

Însă nu doar cadrele didactice au probleme în acest sens. Cea mai grea povară o duc acum părinții. Elevii de gimnaziu (clasele 0, I și II, de exemplu), nefiind familiarizați cu activitatea pe calculator (și nici nu ar trebui,
având în vedere vârsta nepotrivită) depind, acum, exclusiv de abilitățile părinților și de timpul de care aceștia dispun. Lecțiile online se desfășoară după un program stabilit de cadrul didactic, de regulă dimineața, or acest lucru presupune disponibilitatea totală a părintelui, în acel interval, de a sta acasă. Unii sunt plecați la serviciu. Alții lucrează acum de acasă, de pe calculatorul (câți dispun de mai multe?) de care trebuie să se lipsească în intervalul în care copiii participă la lecțiile online, deși au și ei termene pentru finalizarea sarcinilor de serviciu.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 Răspunsuri “Sistemul de învățământ online, paralizat parțial

  1. Din pacate in sistemul educational actual sunt prea multi „actori” si prea putini profesionisti(dascali cu chemare sau har).Cat despre elevi- niste „actori grabiti’.(the era of speed).
    Concluzia; sistemul era deja paralizat.Se impune revenirea la esenta, valoare, autenticitate.

    Avem totusi cadre deplin familiarizate cu noua tehnologie dar nu si pregatite sa formeze caractere, valori si oamenii de maine.

  2. Vorbiti de ceva ce nu există de fapt , 90 la sută din elevi nu invata nici cînd merg la școală, nu ii intereseaza scoala , si vreti sa ii intereseze acum , aceeași treaba si pentru majoritatea cadrelor,nu ii intereseaza decît salariile,acum ar fi benefic,daca sistemul ar funcționa,pentru elevii care chiar doresc sa învețe,învățămîntul produce doar , cum se spune , analfabeti mai mult sau mai puțin, singura varianta pentru gaură neagră numita învățămînt ar fi privatizarea a 90 la sută dintre școli, pentru elevii eminenți sa existe una pe județ,de la clasa 1 la clasa 12 , care sa aiba toate condițiile,cazare,mincare,dotare iar restul,daca au cerere , functioneaza daca nu,nu rezultatul pe total va fi acelasi, acum sînt nulități care au primit diverse diplome de absolvire,atunci vor fi doar nulități fără acoperirea hirtiilor,dar economia statului va fi enormă,iar acele structuri,inspectorate,desființate, la fel,sînt o mare gaură neagră,viitorul suna bine .

Lasă un răspuns