Soluțiile inovative pentru Orașe Verzi, doar un vis frumos. Timişoara, Lugoj, Arad şi Reşiţa, într-un proiect ecologic

Soluțiile inovative pentru Orașe Verzi, doar un vis frumos. Timişoara, Lugoj, Arad şi Reşiţa, într-un proiect ecologic

Soluțiile inovative pentru Orașe Verzi, doar un vis frumos. Timişoara, Lugoj, Arad şi Reşiţa, într-un proiect ecologic

Timișoara, alături de Arad, Lugoj și Reșița sunt cele patru orașe din vestul României, incluse în proiectul „Soluții Inovative pentru Orașe Verzi”, derulat de UrbanizeHub, în vederea dezvoltării mai sustenabile și în conformitate cu principiile europene referitoare la neutralitatea climatică.

Mai simplu spus: mai puțină poluare, mai puțină mizerie și o politică “green”, foarte la modă în ultimii ani. Problema poluării, la nivelul Timișoarei, nu a fost nici măcar parțial rezolvată de actuala administrație și nici de către cele anterioare.

“Proiectul include politici și strategii locale, precum și acțiuni concrete, care să poată fi implementate cu scopul de a încuraja transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și comunități urbane sustenabile. Astfel, au fost realizate chestionare și workshop-uri cu reprezentanți ai administrațiilor locale și societății civile, cu scopul elaborării unei fișe a orașului, precum și a unui plan de acțiune pentru fiecare comunitate urbană dintre cele patru incluse în acest program”, a transmis Direcția de Comunicare a Primăriei Timișoara.

În urma discuțiilor, au fost generate patru planuri pentru fiecare comunitate urbană cu o serie de recomandări și proiecte de interes pentru dezvoltarea sustenabilă a orașelor.

Cetățenii interesați își pot expune opiniile cu privire la dezvoltarea orașului în care locuiesc, prin completarea unui chestionar (https://r0qjbbkjjii.typeform.com/chestionarverde) ce include întrebări referitoare la eficiența energetică, iluminatul public, mobilitatea urbană, managementul deșeurilor, digitalizare, dezvoltare urbană verde, educație și implicare.

Campania de consultare publică urmărește să afle cum prioritizează cetățenii investițiile și nevoile propriului oraș. În următoarea etapă, se vor centraliza răspunsurile timișorenilor cu privire la nevoile și dorințele lor aferente tranziției verzi.

“După centralizarea rezultatelor și analizarea datelor colectate, va fi organizat un concurs de idei Urban Innovation Hackathon, unde concurenții vor putea propune soluții care să contribuie la dezvoltarea verde a orașelor. Concursul va avea loc în perioada 21-23 aprilie, la Timișoara și va fi urmat de conferința Urban Talks unde vor fi diseminate rezultatele hackathon-ului, în prezența unor experți în dezvoltare durabilă”, au mai precizat reprezentanții municipalității timișorene.

Trebuie menționat că Timișoara și Arad sunt, de ani buni, în topul celor mai poluate orașe din România, din punctul de vedere al calității aerului, dar și al deșeurilor sau al poluării fonice. Reșița, un oraș cu trecut industrial încărcat se confruntă de asemenea cu probleme de mediu.

În luna mai 2022, reprezentanții Gărzii de Mediu Timiș declarau că în Timișoara nu există niciun “mare poluator”, doar un disconfort olfactiv, provenit de la una dintre marile fabrici din oraș. Cu toate acestea, în aproape toate cartierele orașului, cetățenii fac în continuare sesizări vizavi de mirosuri, poluarea fonică datorată traficului auto și față de concentrația de particule de praf și poluanți, provenite de la fabrici, de pe șantierele deschise dar și cele cauzate de curățenia precară a carosabilului și a trotuarelor din Timișoara.

CITEŞTE ŞI: Filmul Ramon cu Pavel Bartoş, primul loc ca încasări în prima săptămână în cinema

Acum doi ani , administrația timișoreană anunța instalarea a 16 noi stații de măsurare a calității aerului în oraș, însă un studiu coerent pe baza acestor date nu a fost dat publicității. În luna mai 2020, România era amenințată din nou cu procedura de infringemen, din cauza poluării. Timișoara era unul dintre cele cinci orașe cărora Comisia Europeană le-a dat, la momentul respective, un termen de patru luni pentru a rezolva problema calității aerului. Autoritățile anunțau atunci că vor interzice circulația autobuzelor și camioanelor cu motor sub Euro 4. Lucru care nici măcar acum , după trei anim nu s-a realizat.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *