Simularea județeană a Evaluării Naționale: nici un elev din Timiș nu a reușit să obțină media maximă.
Procentul de promovabilitate al elevilor prezenți la ambele probe ale simulării evaluării județene este de 51,08%, transmit reprezentanții ISJ Timiș.
Prezenți, la ambele probe, au fost 5.204 elevi. La limba și literatura română au promovat 70,47%, iar la matematică procentul de promovabilitate este de 32,47% .
Trei elevi au obținut nota 10 la limba și literatura română și 15, la matematică. Nici un elev nu a reușit să obțină media maximă.
CITEȘTE ȘI: Consilierul local Radu Țoancă acuză: „Timișoara, Capitală Europeană a Culturii – a devenit o știre de partid pe pagina USR!”
53 de elevi au avut medii cuprinse între 1 și 1,99, 423 au obținut medii între 2 și 2,99, 889 au avut medii între 3 și 3,99, medii între 4 și 4,99 au obținut 1.181 de elevi, între 5-5,99 au fost 977 de elevi, între 6 și 6,99 – 749 elevi, între 7 și 7,99 – 494 elevi, între 8 și 8,99 – 310 elevi, iar între 9 și 9,99 – 128 elevi.
Ca urmare a acestor rezultate, Inspectoratul Școlar Județean Timiș vine cu o serie de recomandări:
– discutarea subiectului testelor la nivelul clasei
– rezolvarea subiectelor de la simularea evaluării naționale
– analizarea rezultatelor la simularea evaluării naționale la nivelul unităților de învățământ
– organizarea ședințelor cu părințiii, la care vor participa cadrele didactice care predau la clasă și câte un reprezentant al conducerii
– efectuarea de ore de pregătire la disciplinele de examen în afara orelor prevăzute obligatoriu prin programa școlară;
– administrarea la clasă a testelor de exersare generate de ME;
– stabilirea unor planuri remediale la nivelul instituției și al catedrelor de limba română și matematică în vederea îmbunătățirii rezultatelor și pregătirii pentru examenul national.
– stimularea motivaţiei pentru învăţătură şi pentru formarea carierei prin prezentarea și argumentarea importanței învățăturii/culturii, a performanței, în realizarea aspirațiilor personale și sociale;
– legătură mai strânsă cu familiile elevilor cu rezultate mai slabe.