Se schimbă taloanele de pensii de la 1 ianuarie. Procesul de tipărire începe după 15 decembrie. Alternativă: talonul electronic

Au fost publicate normele de aplicare pentru noua lege a pensiilor

Se schimbă taloanele de pensii de la 1 ianuarie. Procesul de tipărire începe după 15 decembrie. Alternativă: talonul electronic.

Taloanele de pensie vor fi modificate, pentru că autoritățile doresc să tipărească pe ele o serie de informații legate de ajutoarele pentru pensionari.„Sumele vor fi înscrise separat pe cuponul de pensie, astfel încât seniorii României să regăsească aceste sume acolo și să le fie simplu de identificat”, a precizat Marius Budăi.

Preşedintele Casei Naţionale de Pensii, Daniel Baciu, a spus că aproximativ cinci milioane de cupoane de pensii trebuie tipărite rapid, pentru ca pensionarii să își primească banii din ianuarie.

CITEȘTE ȘI: Cum va fi vremea de Crăciun și Revelion. ANM a emis prognoza meteo până în 2 ianuarie 2023 

Alternativa la talonul clasic de pensie, este talonul electronic. Pensionarii îl pot obține încă de la începutul acestui an, dar, cu toate acestea, doar puțin peste 11.000 de persoane l-au solicitat.

Procentul este infim: nici măcar 1% dintre cei care își primesc pensia pe card nu au cerut talonul electronic.

Acest talon electronic, ar trebui să fie primul pas spre digitalizarea sistemului național de pensii.

Ține loc vechiului talon de pensie și, în plus, conține un cod QR pe care pensionarul îl poate prezenta la medicul de familie, la spital sau în călătoriile cu trenul.

Ce prevede legea talonului mov

Cei care au optat să-și încaseze drepturile prin bancă pot primi talonul mov prin e-mail.

Trebuie să facă o cerere la Casa Naţională de Pensii Publice.

Aceasta transmite, în format electronic, pe e-mail sau în contul on-line deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la suma plătită.

Opțiunea este pentru cei care primesc pensia în cont curent sau în cont de card.

Documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card.

Talonul în format electronic produce efecte juridice identice cu talonul clasic, transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard.

Talonul în format electronic este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice.

Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.

Talonul în format electronic conţine toate elementele de identificare unică de pe talonul mov.

alba24

 

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *