Se întâmplă la Timişoara! În era internetului, cărăm hârtii de la o instituție la alta

acte 2

Sistemul informatic a luat un avânt extraordinar în ultimii ani, însă, paradoxal, instituțiile din România nu reușesc nici astăzi să gestioneze corespunzător datele cu privire la identitatea unei persoane. Pe vremea când armata era obligatorie, autoritățile statului reușeau, fără internet, să se mobilizeze atât de bine încât găseau o persoană care trebuia să se încorporeze și la capătul pământului.

Astăzi, în plină expansiune tehnologică, românii sunt obligați să depună la instituții xerocopii după toate actele pe care le posedă: de identitate, de proprietate, sentințe, amenzi, caziere și câte și mai câte. Anomalia este cu atât mai mare în cazul instituțiilor publice.

De pildă, primăriile le pretind contribuabililor care și-au schimbat actul de identitate să le ducă xerocopii după acest document, pentru a introduce în baza de date noile informații.

Deși Serviciul de evidență a populației din Timișoara se află în subordinea primăriei (instituție care, ani la rândul, s-a mândrit cu cel mai performant sistem informatic dintre toate administrațiile locale din țară), aceasta din urmă nu are acces la modificările operate pe cărțile de identitate ale contribuabillor. Urmarea este că acestora li se solicită să se deplaseze personal la administrația publică pentru a depune o copie după documentul respectiv.

Probleme cu identitatea persoanelor întâmpină și directorul Direcției fiscale a Primăriei Municipiului Timișoara, Adrian Bodo, atunci când trebuie să trimită somații pentru neplată. Neavând acces la baza de date a Serviciului de evidență a populației, angajații Direcției fiscale din urbea de pe Bega sunt nevoiți să întocmească tabele cu numele celor care ar trebui înștiințați cu privire la anumite îndatoriri pe care le au, tabele pe care le expediază, apoi, Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din București.

”Zilnic se expediază astfel de tabele, pentru că nu avem o evidență la zi a domiciliilor contribuabililor. Pentru că se întâmplă să trimitem o somație de plată pe o adresă și să se întoarcă pentru că persoana respectivă nu mai locuiește acolo”, a precizat Adrian Bodo, dând ca exemplu Serviciul de înmatriculări auto, care le-a facilitat accesul la propria lor bază de date.

Și Direcția fiscală pe care o conduce a permis unor instituții precum Oficiul de Cadastru Imobiliar, Ministerul Finanțelor, dar și executori judecătorești sau notari să acceseze baza sa de date, pentru a facilita și urgenta întocmirea anumitor proceduri.

Pe de altă parte, directorul Serviciului de evidență a persoanelor din Timișoara, Radu Bogdan Sperneac, a explicat că, potrivit cadrului legal care reglementează activitatea instituției, comunicarea unor date cu caracter personal din Registrul Național de Evidență a Persoanelor se poate face doar pe baza unei cereri scrise și motivate.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *