Dintre investițiile publice necesare în multe localități timișene, asfaltul ocupă primul loc. Într-o comună timişeană, autoritatea locală mai are de modernizat circa 40 la sută din lungimea totală a străzilor celor două localități componente, reședința unității teritoriale și satul aparținător Iecea Mică.
Când, însă, cum se întâmplă aici, acest lucru înseamnă 17 kilometri, fondurile necesare reprezintă o sumă importantă. De aceea, primul gând al edililor a fost să acceseze o finanțare – fie europeană, fie guvernamentală.
De altfel, un proiect în acest sens a fost depus la Ministerul Dezvoltării și se așteaptă aprobarea lui. Dacă aceasta nu va veni, ne-a declarat primarul comunei Cărpiniş, Ioan Sima, există și o alternativă: să se asfalteze, în acest an, zece kilometri cu bani din bugetul local.
Când toate străzile vor fi la nivel urban, adică având toate utilitățile funcționale și carosabil modernizat, locuitorii vor putea spune că au aceleași condiții de trai ca la oraș.
Cu toate acestea, autoritățile nu-și doresc schimbarea rangului unității administrative din cauza taxelor mai mari, chiar dacă printre propunerile care au fost în anii trecuți de comune care să devină orașe, s-a numărat și Cărpinișul.
Nu de orgolii de oraș duce lipsă această comună, ci de o investiție strategică, pe care edilul o descrie ca fiind o activitate economică al cărei potențial de creare de locuri de muncă să fie de minim 200 de joburi.
În lipsa ei, putem bifa, ca și consecință, faptul că, în prezent, circa 20 la sută din populația activă a comunei se află temporar plecată la muncă în străinătate. Ca o concluzie, cea mai potrivită pare a fi cea din titlu…