SCANDAL SUBIECTE MATEMATICĂ EVALUARE 2016. Aproape 40.000 de părinţi au semnat o petiţie depusă la Ministerul Educaţiei

SCANDAL SUBIECTE MATEMATICĂ EVALUARE 2016. Mai mulți părinți ai elevilor care au susținut miercuri proba la matematică din cadrul Evaluării Naționale au depus o petiție la Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS), întrucât, susțin ei, legenda itemului 6 de la subiectul 1 nu ar fi fost explicită.

148.795 de absolvenţi ai clasei a VIII-a au participat la proba scrisă la matematică din cadrul Evaluării Naţionale 2016. Mai mulţi profesori, elevi şi părinţi reclamă că cerinţa punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe mulţi candidaţi.

„Depunem o petiție la Consiliul Național de Evaluare și examinare și la MENCS. Vrem să vorbim cu ministrul pentru situația creată ieri la examen și anume că la subiectul 1, punctul 6, a fost un subiect interpretabil”, a afirmat Filiana Tudor, mama unuia dintre absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut proba, venită la sediul ministerului.

Aceasta a spus că semnatarii petiției cer validarea atât a răspunsului 3 conform baremului de la acel item, cât și a răspunsului 8.

„Cerința a fost formulată, dar legenda este interpretabilă. În plus, pe subiectele xeroxate alb-negru, față de cele color originale, apare o linie orizontală îngroșată care a derutat copii”, a susținut părintele.

Ea a amintit faptul că există și o petiție online în acest sens, care a adunat aproape 40.000 de semnături.

SCANDAL SUBIECTE MATEMATICĂ EVALUARE 2016. Mai mulți părinți au venit joi dimineață la sediul ministerului, ei urmând să aibă o întrevedere cu reprezentanți ai instituției și să depună petiția.

Referitor la itemul numărul 6 de la subiectul I, varianta 7, disciplina matematică, din cadrul Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, din data de 29.06.2016, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) face următoarele precizări:

Itemul evaluează competenţa Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competenţă formată/dezvoltată în cadrul unităţii de învăţare „Elemente de organizare a datelor”, clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.

Itemul este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015.

Itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).

Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare.

romaniatv.net


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns