Sărbători cumpătate! Recomandările DSP Timiş

Mesele de Paşti se termină de multe ori la camera de gardă, din cauza exceselor alimentare, a combinaţiilor incorecte, aportului de alimente crescut cantitativ, mai ales după perioada de post.

Potrivit nutriționiștilor, respectarea anumitor reguli este esențială pentru ca sărbătoarea să nu fie umbrită de probleme de sănătate. În primul rând, se va ține cont de numărul de mese dintr-o zi: trei principale și două gustări, cu mențiunea că cina va fi luată înainte de ora 20. După fiecare masă, medicii recomandă puțină mișcare (10-20 de minute de plimbare).

CITEŞTE ŞI: Rugă mare lângă Timișoara

În ceea ce privește meniul de Paști, specialiștii susțin că ouăle roșii aduc un aport de aminoacizi esenţiali şi pot fi consumate la micul-dejun sau drept gustare, cu un muştar care nu conţine zahăr. Trebuie să respectăm o limitare cantitativă de maximum două ouă pe zi, deoarece gălbenuşul conţine o cantitate ridicată de colesterol.

Pasca creştinilor aduce un aport de proteine, dar ingredientele asociate – făina, zahărul – cresc cantitatea de carbohidraţi şi implicit valoarea calorică. Aceasta poate fi servită drept gustare alături de un iaurt.

Cozonacul este bogat caloric, motiv pentru care poate fi savurat dimineața sau drept gustare alături de un ceai.

CITEŞTE ŞI: Atenţie, şoferi! Nu opriţi dacă acest cetăţean vă solicită ajutor (foto)

Friptura de miel poate fi consumată la micul-dejun sau la prânz alături de o salată. Ciorba de miel nu trebuie gătită cu ulei, ci doar cu grăsimea animalului și dreasă cu zeamă de varză. Specialiștii recomandă adaugarea legumelor, în special cele de culoare verde, şi evitarea smântânii. Drobul de miel poate fi consumat la micul-dejun sau drept gustare, evitând alăturarea sa cu ouă, deoarece, susțin nutriționiștii, proteinele animale nu se combină.

Recomandările DSP Timiş

Specialiștii Direcției de Sănătate Publică (DSP) Timiș au întocmit o serie de recomandări privind consumul de alimente în perioada Sărbătorilor Pascale. Astfel, persoanele care au consumat, până la sărbători, doar alimente de origine vegetală sunt îndemnate să introducă treptat, în alimentaţie, produsele de origine animală şi să le consume cu moderaţie. ”Recomandăm atenţie sporită privind sursa alimentelor de origine animală, pe care le achizitionaţi în această perioadă.

Cumpăraţi carne, ouă şi produse specifice sărbătorilor numai din unităţile comerciale autorizate şi verificaţi cu atenţie inscripționările de pe etichetele afişate pe fiecare produs. Evitaţi alimentele fără certificarea sursei şi a analizelor specifice. Înainte de a consuma ouă (inclusiv cele pentru vopsit) asiguraţi-vă că sunt proaspete şi păstrate la temperaturi scăzute”, prevede setul de reguli.

De asemenea, specialiștii recomandă menținerea în alimentația zilnică a fructelor și legumelor de sezon. Consumul de cafea sau orice altă băutură pe bază de cofeină trebuie făcut cu moderație, evitându-se de asemenea excesul de băuturi alcoolice. În ceea ce privește consumul de apă, acesta trebuie să fie de 1,5-2,5 litri pe zi.

Cumpătare se recomandă și în ceea ce privește consumul de dulciuri şi aluaturi specifice acestei sărbători. ”Variaţi alimentele din meniul zilnic şi consumaţi carne de miel cu moderaţie.

Faceţi mișcare! Evitaţi excesul de alimente care pot declanşa crize biliare, pancreatice şi cardiace. Persoanele cu afecţiuni cronice trebuie să respecte tratamentul medicamentos prescris şi să evite excesul alimentar”, conchid specialiștiii DSP Timiș.

Foto: stiridinvest.ro


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Sărbători cumpătate! Recomandările DSP Timiş

Lasă un răspuns