Șantier până în 2023, în două zone aglomerate din Timișoara

Șantier până în 2023, în două zone aglomerate din Timișoara

Șantier până în 2023, în două zone aglomerate din Timișoara. Pentru realizarea proiectului de reabilitare a liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe traseul tramvaiului 5 – Calea Bogdăneştilor, lucrările au avansat și a fost executată până în prezent demontarea vechii linii de tramvai pe toată suprafața și predarea la STPT, îndepărtarea traverselor din beton, demontarea stâlpilor de susținere de la linia de contact pentru tramvai. S-a făcut decopertare și au început lucrările la rețelele de utilități (gaze naturale, alimentare cu apă, canalizare).

S-a modernizat alimentarea cu apă pe 1,4 km și s-au montat opt cămine de vizitare. S-a avansat și cu lucrările de canalizare, cea cu diametrul de 315 mm fiind finalizată, iar cea cu diametre mai mari fiind realizată pe 700 de metri liniari.

Au fost montate 62 de cămine de canalizare, s-au realizat șase racorduri la canalul colector și alte 26 de racorduri de canalizare. S-au realizat 870 de metri liniari din rețeaua de gaz, precum și 20 de racorduri la rețeaua de gaz. Lucrările de termoficare în intersecția Cetății cu Calea Bogdăneștilor încep la 1 iulie, când se închide circulația în intersecție și durează până la 31 iulie. De la 1 august vor începe lucrările la drum și tramvai, pornind din zona străzii Dunărea.

Proiectul vizează reabilitarea liniei de tramvai şi modernizarea tramei stradale pe Calea Bogdăneştilor, de la intersecţia cu Bd. Cetăţii până la bucla de întoarcere, pe o lungime a bulevardului de 2,4 km. Linia de tramvai va fi dublă, amplasată în platformă proprie, încadrată de spaţii verzi cu pomi, în zona centrală a tramei stradale şi va fi realizată cu suprastructura căii înierbată.

Valoare proiectului (TVA inclusă) este de 116.810.643,55 lei, cu finanțare din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Termenul de finalizare de 28 de luni expiră în vara anului 2023, dar progresele realizate dau speranțe de finalizare înainte de termen. Calea Bogdăneștilor, Grigore Alexandrescu, pasajul Solventul și podul Solventul vor întregi Inelul IV, fiind cel mai ambițios proiect de infrastructură din ultimii zeci de ani, în Timișoara.

Încă un șantier deschis

S-a deschis, marți, încă un șantier în zonă, cel de pe Bulevardul Cetății. Pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de tramvai şi modernizare a tramelor stradale pe traseul tramvaiului 4 de pe Bulevardul Cetății, va fi închis circulația pe această arteră pe sensul de mers Calea Bogdăneştilor – str. Gheorghe Lazăr pentru trei luni. Totodată, a fost suspendat transportul cu tramvaiul pe Bd. Cetăţii şi pe străzile afectate de lucrări (str. Coriolan Brediceanu, Calea Bogdăneştilor).

S-a impus devierea tramvaielor pe alte rute și introducerea de autobuze. Reamintim că între 1 și 31 iulie va fi închisă circulaţia în intersecţia Bd. Cetăţii – Calea Bogdăneştilor – B.P. Haşdeu, rămânând deschisă relaţia Calea Bogdăneştilor – Bd. Cetăţii (viraj dreapta) şi relaţia Bd. Cetăţii – Calea Bogdăneştilor (viraj stânga). Va fi deviat și traseul autobuzului de pe Calea Bogdăneştilor.

CITEȘTE ȘI: Destinație de weekend sau de vacanță, la doar două ore de Timișoara

Pe Bulevardul Cetății, zona de lucrări cuprinde traseul liniei de tramvai, de la intersecţia cu Calea Bogdăneştilor până la intersecția cu Calea Torontalului, inclusiv bucla de întoarcere. Se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe Bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare.

Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent.

Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor a fost încheiat cu SC Porr Construct SRL, la o valoare de 70 de milioane de lei (70.378.942,40 lei) fără TVA. Ordinul de începere a fost dat în 21.09.2020, durata contractului fiind de trei ani, din care șase luni pentru elaborarea documentaţiei și 30 pentru execuţia lucrărilor.

Proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *