S-a deschis sezonul la numărat gropile din asfalt (GALERIE FOTO)

drum cu gropi

Teoretic, începând de astăzi, așa cum a afirmat primarul Timișoarei, stațiile de asfalt vor reporni, iar muncitorii de la firmele care au contracte cu municipalitatea vor putea trece la repararea carosabilului găurit de intemperiile de peste iarnă. Starea acestuia este mai bună decât acum câțiva ani, în special în ceea ce privește străzile principale, susțin mulți dintre șoferii timișoreni. Alții, în schimb, nu sunt de acord și consideră că este mult loc pentru mai bine.

Locuitorii unei artere foarte circulate au ajuns să-și facă pagină pe Facebook pentru a fi băgați în seamă de primărie, iar cei din cartierele Soarelui și Buziașului, în care ar fi trebuit puse în aplicare două proiecte-pilot de reamenajare totală a infrastructurii, au parte cam de aceleași străzi care se umplu de apă la orice ploaie și parchează tot prin noroaie.

Un tur cu autoturismul pe câteva dintre arterele principale ale Timișoarei poate dezvălui oricui adevărata stare a carosabilului acestora. Din loc în loc, pot fi remarcate denivelări, produse în special de capacele de canal, pentru care încă nu s-a găsit o soluție inteligentă de a fi aduse la același nivel cu asfaltul.

Există și gropi, dar care pot fi ocolite, cu puțină băgare de seamă, în acest fel prezentându-se căile Buziașului, Aradului, Circumvalațiunii sau Lipovei.

Bulevardul Liviu Rebreanu, care a avut o situație specială încă de acum câțiva ani, când s-a făcut ultima reabilitare, nu este nici acum prietenos cu șoferii. O mare influență o au autovehiculele grele, care au lăsat urme adânci în asfalt, dar nici materialele folosite nu par de o calitate prea grozavă, în unele locuri acesta transformându-se în pietriș. Intersecțiile dintre bd. Rebreanu și Calea Șagului, respectiv bd. C. Brâncoveanu sunt adevărate coșmaruri, supunându-i pe șoferi și chinului de a trece peste liniile de tramvai, cu hurducăturile de rigoare, o altă problemă încă nesoluționată în orașul de pe Bega.

Calea Șagului mai este tăiată, la propriu, și de linia tramvaiului 7, traversarea șinelor fiind o adevărată probă de rezistență, atât pentru mașini, cât și pentru șoferi, chiar dacă acolo s-a lucrat recent.

Proiecte-pilot, doar în vorbe

Faimoasele proiecte-pilot pentru cartierele Soarelui și Buziașului, anunțate cu mult entuziasm de primărie în vara lui 2013, nu au fost duse nici acum la îndeplinire, deși trebuiau finalizate într-un an.

„Setul complex de lucrări” încredințat Societății Drumuri Municipale includea reabilitarea carosabilului, a trotuarelor, a spaţiilor verzi şi locurilor de parcare, iar pentru acest scop era pusă la dispoziție suma de 23 de milioane de lei din bugetul local. Ceva-ceva s-a lucrat, dar realitatea este foarte departe de ceea ce s-a promis, după cum se poate observa și din imagini.

Promisiuni peste promisiuni

Pe rețeaua de socializare Facebook a fost creată o comunitate care poartă numele „Reabilitați str. Ioan Slavici din cartierul Freidorf – Timișoara”, pe care pot fi vizionate o serie de fotografii care prezintă o realitate nu prea plăcută: gropi, denivelări și alte urme de neglijență.

Într-un mesaj al locuitorilor se arată:

„Bila neagră se răsfrânge tot asupra primăriei prin angajații care au această obligație, iar domnul primar ‪NicolaeRobu‬ are autoritatea de a schimba acest mod. Acum câteva luni anunța că directorii din primărie și subalternii au responsabilități pe zone pentru a observa deficiențele din teren: vegetație pe indicatoare rutiere, zone verzi ocupate de mașini, lucrări publice dezorganizate, dar se observă mai departe că nu au avut efect aceste reguli. Provocarea este ca domnul primar să-și facă un selfie pe strada Ioan Slavici și nu la o eventuală tăiere de panglică doar”.

Anunțat de existența acestei pagini, primarul Nicolae Robu a promis că, după 1 martie, în Freidorf vor începe reparațiile la străzi, dar locuitorii au deja podurile pline de promisiuni.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *