Raport devastator despre infrastructura CFR. Pericol de moarte pe 10.000 de kilometri de cale ferată

tren 10

Starea căilor de rulare aflate în ograda CFR Infrastructură este la pământ şi în orice moment se poate produce o catastrofă.

65% din linii şi poduri pot ceda în orice moment, rezultă dintr-un raport întocmit chiar de Ministerul Transporturilor şi care a intrat în posesia jurnaliștilor de la adevărul.ro.

Raportul arată că nivelul de depăşire a termenelor de reparaţii este de peste 60% pentru majoritatea elementelor de infrastructură, iar în unele cazuri acesta trece chiar şi de 85%.

În document, reparaţiile capitale la care sunt supuse elementele de infrastructură pentru a se putea circula în siguranţă se numesc „intervenţii de reînnoire” şi constau în „intervenţii destinate readucerii parametrilor tehnici la nivelul proiectat iniţial”.

Astfel, din totalul celor 13.680 kilometri de linie de cale ferată, aproape 10 mii de kilometri nu mai oferă siguranţă , zone în care, cel mai probabil, se circulă cu mari restricţii de viteză.

Procentul de linie degradată depăşeşte 72 la sută.

Apoi, la capitolul poduri, dintr-un total de 4.739 de unităţi, peste 3100 sunt periculos de ruinate.

Nici podeţele nu stau mai bine cu peste 9.200 distruse dintr-un total de aproape 13 mii.

Şi enumerarea poate continua cu terasamente, tuneluri, reţele de contact, trasformatoare, linii electrice de contact sau instalatii de semnalizare în linie curentă sau în staţii aflate într-o stare critică, scrie antena3.ro.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Raport devastator despre infrastructura CFR. Pericol de moarte pe 10.000 de kilometri de cale ferată

  1. Tipul de locomotiva electrica ca si cea din imagine (produsa a Craiova…da, am produs si locomotive, candva, in tara noastra) tragea trenul personal pe ruta Caransebes-Timisoara cu care faceam eu naveta prin anii ’70 ai secolului trecut. Faptul ca functioneaza si azi, este dovada calitatii superioare ale utilajului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *