„Rabla 2016“ a pornit, târăș-grăpiș, la drum

Rabla

Mult au avut de așteptat cei dispuși să renunțe la vechitura lor pe patru roți în contul unei prime de casare pentru ca, în sfârșit, programul de înnoire a parcului auto național să demareze pentru persoane fizice, iar ei să-și achiziționeze, la un preț redus cu valoarea vaucherului, un autoturism nou.

Ediția 2016 a „Rablei“ sau, mai degrabă, componenta „Clasic“ a programului a primit undă verde, din această săptămână posesorii unei mașini cu o vechime mai mare de opt ani având liber la bătut palma cu unul dintre cei 105 producătorii și dealerii validați de Administrația Fondului pentru Mediu.

„Este adevărat că am demarat acest program mai târziu decât în alți ani, însă am venit cu o viziune complet nouă asupra acestuia, în al doisprezecelea an de funcționare. Prin introducerea componentei «Rabla Plus», care va demara pentru cetățeni tot luna aceasta, avem acum într-adevăr un program care poate să își atingă obiectivul principal: reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului pentru toți românii. Îmi doresc ca, de anul acesta, să vedem din ce în ce mai multe mașini electrice pe străzile și în marile orașe din România“, a declarat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristina Pașca Palmer.

Primă de casare, dar și eco-bonusuri

Într-adevăr, în 2016 programul este gândit în două direcții: „Rabla Clasic“, deja cunoscută de populație, prin care românii pot beneficia de o primă de casare pentru achiziționarea unui autovehicul nou câtă vreme își casează mașina veche, și „Rabla Plus“, prin care este stimulată achiziționarea unui autoturism electric sau electric hibrid, fără obligativitatea casării unui autovehicul vechi.

Obligația casării intervine doar pentru cei care doresc să cumuleze finanțarea acordată prin acest nou program cu cea din „Rabla Clasic“.

Pentru acesta din urmă rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonus-uri în următoarele situații: un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare în cazul achiziționării unei mașini al cărei motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, sau un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru situația în care se optează pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

Dacă mașina nouă respectă ambele criterii, cumpărătorul poate beneficia de ambele eco-bonus-uri, având posibilitatea să ajungă, cu tot cu prima de casare, la o finanțare de 8.750 de lei.

6.000 de euro primiți de la stat

Și în cazul „Rabla Plus“ persoanele care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea AFM de două tipuri de eco-tichete: unul în valoare de 5.000 de lei, pentru achiziționarea unui autoturism electric-hibrid, celălalt în valoare de 20.000 de lei, pentru mașinile noi sută la sută electrice.

De reținut că persoana care deține o mașină veche pentru casat și dorește să achiziționeze un autoturism nou sută la sută electric sau electric hibrid va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atât prima de casare de 6.500 de lei cât și eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor estimează că, anul acesta, prin programul „Rabla 2016“ vor fi scoase din circulație aproximativ 20.000 de autovehicule poluante, existând posibilitatea ca, în funcție de cerere, bugetul pentru achiziția de mașini electrice sau electrice-hibride să fie ajustat.

Unde ne ducem vechiturile pe patru roți?

Desigur, una dintre principalele aspecte ale programului îl reprezintă identitatea operatorilor economici autorizați să desfășoare activități de colectare și tratare a vehiculelor scoase din uz. Cu alte cuvinte, unde ne putem lăsa rablele? Cu precizarea că lista operatorilor se actualizează lunar, în momentul de față există în Timiș nu mai puțin de 15 puncte de lucru (dintr-un total național de 608) unde se colectează autoturismele vechi: „Adcrash“ – Timișoara, str. Ion Ionescu de la Brad, nr. 29; BBC Dezmembrări Auto – Remetea Mare nr. 519, hala de producție 2 din fosta fermă zootehnică; „Bratu Metal“ Lugoj – Str. Buziașului, F.N.; „Celuloză și Oțel“ – Timișoara, str. Paul Morand nr. 69; „City Trans Star“ – Timișoara, Calea Șagului nr. 189; „D & C Auto Erste“ – Timişoara, Str. Chevereşului nr. 6; „Dezmembrări Economycars“ – Dumbrăviţa, str. Petöfi Sandor, nr. 2C; „DEZTM“ – Timișoara, str. Ion Ionescu de la Brad nr. 29; „Kredli“ – Timișoara, str. O. Balea nr. 1a, „Ni & Co Car Parts“ – Bacova; „Poem“ – Timișoara, str. Ovidiu Balea nr. 41; „Rebas“ – Cornești nr. 276; „RematInvest“ – Săcălaz, DN 59a, km 7; Remat M.G. Arad – Punct de lucru Chişoda, comuna Giroc; „Sara Investment“ – Ghiroda, Calea Lugojului nr. 96/a.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *