Primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pun în pericol o investiție de 7 milioane de euro

Primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pun în pericol o investiție de 7 milioane de euro

Primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pun în pericol o investiție de 7 milioane de euro

Marți, 19 septembrie 2023, președintele CJ Timiș, Alin Nica, trăgea un semnal de alarmă vizavi de faptul că stâlpii pentru linia de firobuz dintre Timișoara și Dumbrăvița nu au fost scoși de sub tensiunea electrică.

Motiv pentru care constructorul nu se poate apuca de lucrarea de lărgire la patru benzi a segmentului din DJ 691 care traversează comuna Dumbrăvița și o leagă de Timișoara.

În urmă cu trei săptămâni, reprezentanții Primăriei Timișoara au semnat pentru predarea stâlpilor care susțin firele de firobuz, însă, în realitate, SMTT prin operatorul STPT nu i-a scos de sub tensiune, iar constructorul nu poate lucra.

Alin Nica a declarat că va face demersuri pentru a recupera de la Primăria Timișoara banii europeni care se vor pierde, din cauza acestei tergiversării, a cărei singură explicație este reaua voință.

“Țeapă de la Fritz pentru Dumbrăvița!

Am vrut să am încredere în Dominic Fritz atunci când a trimis echipa Primăriei Timișoara să predea stâlpii STPT ca să putem lucra pe DJ691, tronsonul Dumbrăvița.

Mi-a fost greu să cred Dominic Fritz își depășește orgoliul de politician și acceptă lucrarea Consiliului Județean Timiș pe „teritoriul USR” al primarului Bugarin, dar m-am gândit că totuși îi pasă de comunitate, de oamenii care pierd zeci de minute în traficul infernal din Dumbrăvița.

Din păcate, în schimbul încrederii, partenerul nostru de proiect, Primăria Timișoara, ne oferă o țeapă. Nouă, constructorului Strabag, ADR-ului, cetățenilor care circulă pe DJ691.

Deși oficial, de frica presei, Primăria a semnat predarea stâlpilor, în realitate, refuză, de aproape o lună de zile, să îi scoată de sub tensiune. Adică, practic, obstrucționează lucrările de pe șantier.

În această seară ar fi trebuit întrerupt curentul, dar s-a amânat din nou. Dacă, în cel mai scurt timp, primarul Fritz și echipa Primăriei Timișoara nu încetează acest joc sinistru și rău intenționat al amânărilor, Consiliul Județean Timiș va face uz de toate căile legale, să recupereze, de la Primăria Timișoara, prejudiciul creat și finanțarea europeană care se va pierde”, a scris, marți, 19 septembrie, pe Facebook, președintele Consiliului Județean Timiș.

Deși a trecut aproape o lună de la predarea stâlpilor, administrația Fritz nu s-a sinchisit să găsească soluții alternative de transport, după ce se trece la suspendarea temporară a liniei de firobuz M 14.

Și pentru a arunca pisica din curtea Primăriei Timișoara, edilii au început un joc aberant de ping-pong, motivând că Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, al cărei președinte este chiar viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, nu are capacitatea de a oferi transport alternativ. Cu alte cuvinte, are o problemă, dar niciun interes să o rezolve.

Tot pe 19 septembrie, SMTT a făcut un anunț pe Facebook, nu oficial, în care se menționează că legătura dintre Timișoara și Dumbrăvița se va realiza cu autobuze, dar de abia din data de…25 septembrie.

Evident că anunțul SMTT trimite pentru detalii către STPT, adică către societatea de transport public a Timișoarei, aflată în subordinea Primăriei Timișoara.

CITEȘTE ȘI: Surplus bugetar într-o comună din Timiş

“Urmare a lucrărilor de extindere la patru benzi a drumului județean 691, începând cu data de 25.09.2023, linia de troleibuz M14 va fi suspendată pe perioada lucrărilor.

Legătura între Dumbrăvița și Timișoara va fi în continuare asigurată prin introducerea liniei de autobuz M14 pe traseul: Girație I.I. de la Brad (Timișoara) – Girație Centură (cartier Belvedere – Dumbrăvița).

Linia de troleibuz 14 (G. Barițiu – I.I. de la Brad) va fi suplimentată cu 2 unități pentru a asigura o transbordare rapidă…

Programele de circulație vor putea fi consultate în stații și pe site-ul oficial al operatorului STPT: http://www.stpt.ro ”, a anunțat, pe Facebook, SMTT.

Imediat au început să apară și întrebările legitime ale călătorilor, care însă, la 24 de ore de la postarea făcută de societatea de transport, au rămas fără răspuns.

“Asta e bătaie de joc varianta SMTT”, “Care va fi programul autobuzului m14 care face legatura? Din 3 in 3 ? Adica la 3 curse de 14 un m14?” – sunt câteva dintre întrebările adresate degeaba de către cetățeni.

Cert este că, după jumătate de an de negocieri plus o lună de la predarea stâlpilor către constructorul angajat de CJ Timiș, Primăria Timișoara și Societatea de Transport Public Timișoara nu s-au sinchisit să găsească o soluție alternativă de transport.

Ceea ce ține blocat șantierul deja deschis pentru lărgirea la patru benzi a segmentului dintre Timișoara și Dumbrăvița, din Drumul Județean 691. Dincolo de întârzierile inerente, apare și riscul pierderii finanțării.

La începutul lunii august 2023, CJ Timiș a anunțat câștigătorul licitației pentru lucrările de pe lotul 1. Dintre cele două oferte depuse, a fost aleasă cea a firmei Strabag, care să lărgească la 4 benzi și sectorul de Dumbrăvița, cel cu mult disputații stâlpi de firobuz.

Pentru lotul 2, Dumbrăvița – Giarmata, tot Strabag a preluat și acest tronson ca să îl finalizeze, după rezilierea contractului cu prima firmă, care nu și-a respectat termenele și angajamentele contractuale.

Valoarea totală a contractului este de 24.630.006 lei fără TVA, adică aproape 7 milioane de euro cu TVA pentru „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pun în pericol o investiție de 7 milioane de euro

  1. poi ce e de mirare? usr conduce timisoara, usr conduce dumbravita, incompetenta si reaua voință se vede în ambele cazuri. ambii primari sunt niște măscărici penibili

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *