Primăria Timișoara, și cu banii dați, și cu străzile murdare

Primăria Timișoara, și cu banii dați, și cu străzile murdare

Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara (FALT), organizație neguvernamentală care reprezintă interesele a peste 3547 de asociații de locatari/ proprietari din Timișoara, membră a Ligii HABITAT România, informează asociațiile de proprietari că a făcut mai multe solicitări atât verbale cât și scrise Primăriei Municipiului Timișoara în legătură cu modul cum se realizează curățenia în oraș.

Deoarece nu se văd rezultatele curățeniei stradale, FALT încearcă și pe această cale să determine primăria să își facă treaba.

„Precizăm că, după câștigarea licitației pentru curățenia stradală de către o firmă despre care se spunea că este din Austria și că prestează activitatea de curățenie stradală în Cluj, numită Brantner, am fost asigurați că totul va fi bine și să avem răbdare o perioadă de timp până când firma își va achiziționa echipamentele (deși aceste lucruri trebuiau verificate atunci când a participat la licitație și a fost declarată câștigătoare).

Din păcate, de atunci au trecut câțiva ani de zile, iar lucrurile merg din ce în ce mai rău. De luni de zile am sesizat Primăriei și arătat că nu se face curățenie conform graficelor de efectuare a curățeniei, dar Primăria afirmă că, acolo unde constată că nu se face curățenie conform graficului, nu le acceptă plata.

Aici este marea problemă, pentru că Primăria efectiv nu are atâția oameni cât ar fi necesar pentru verificarea fiecărei străzi, dacă s-a făcut sau nu curățenie în ziua planificată. În aceste condiții, poate că firmei îi convine de minune să aibă un contract pentru o sumă de bani, să încaseze acești bani, cât timp Primăria nu are resurse să verifice dacă s-a făcut sau nu curățenie.

Deci, rezultă clar că firma încasează valoarea din contract cu excepția cazurilor când Primăria constată că nu s-a făcut curățenie la o anumită stradă, lucru care se întâmplă foarte rar din lipsă de personal la compartimentul de salubrizare. Primăria știe că firma nu are oameni suficienți pentru curățenie, dar probabil din cauza unui contract de prestări servicii făcut necorespunzător nu are pârghii suficiente.

Întrebarea care se pune este cine face contractele de prestări servicii, de ce ele nu sunt publice și dezbătute public pentru ca cetățenii să poată să reacționeze atunci când constată că sunt „contracte cu dedicație”.

Ne întrebăm de ce nu se analizează acele contracte și în cazul când sunt probleme să se găsească soluții de reziliere și de a se lua măsurile legale împotriva celor care au fost de acord cu aceste contracte. Precizăm că acolo unde s-au făcut multiple reclamații, firma a mai venit să facă curățenie, ba mai mult a făcut și poze ca să arate Primăriei că face curățenie, dar nici acolo nu au respectat graficele.

Am constatat că firma nu are suficienți oameni pentru curățenie, sunt zone mari din oraș unde este un singur om la curățenie pentru că nu au angajați suficienți. Acum probabil o să spună că sunt multe frunze și că, din această cauză nu poate să facă curățenie, dar nici până acum nu au făcut curățenie conform graficului, deși s-au făcut mai multe sesizări la Primărie”, explică FALT.

Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara, după multiple solicitări de a primi graficele de curățenie pe străzi, a trebuit să facă solicitare publica pe Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, ca după mai mult de o lună să primească graficele, deși acestea se puteau trimite în câteva minute, dar poate nu s-a dorit să le aibă pentru a nu face sesizări.

„Acum, îndemnăm asociațiile care nu au graficele de curățenie pe străzi și pe zile să ne contacteze să le punem la dispoziție și în cazul când constată că nu se respectă aceste grafice să sesizăm Primăria. Aici facem o paranteză și informăm asociațiile de proprietari că, în conformitate cu HCL 371 ele au următoarea obligație vizavi de curățenie, „să asigure şi să menţină curăţenia pe trotuare, pe zonele verzi, a locurilor de parcare pe care le folosesc, precum şi în jurul garajelor pe care le deţin sub orice formă legală.

Pe străzile pe care nu se efectuează servicii de salubrizare stradală, cetăţenii, asociaţiile de proprietarii/locatari, agenţii economici şi instituţiile publice vor asigura şi menţine curăţenia şi pe partea carosabilă a drumului până în axul acestuia, pe porţiunea din dreptul imobilului de locuit sau în care îşi desfăşoară activitatea”.

Citește și: Colterm spune că toate punctele termice sunt alimentate cu apă, dar a intervenit și o defecțiune

Primăria se plânge, pe bună dreptate că nu are bani, dar atunci nu înțelegem de ce mai plătim această firmă, odată ce ea nu își face treaba și o facem noi, asociațiile. Considerăm că acești bani ar putea fi folosiți cu mai multă eficiență în altă parte. Solicităm Primăriei, ca pe viitor orice contract să fie făcut public pentru ca să nu se mai întâmple ce se observă acum cu unele contracte făcute în mod păgubos pentru Primărie. Solicităm Primăriei să ne comunice care sunt măsurile pe care le-au luat”, mai cer reprezentanții FALT.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *