Primăria Timișoara oferă proiectarea Noii Radiale Vest unei “firme de casă”

Primăria Timișoara oferă proiectarea Noii Radiale Vest unei “firme de casă”

Primăria Timișoara oferă proiectarea Noii Radiale Vest unei “firme de casă”

Primarul Dominic Fritz a semnat cu societatea FIP Consulting contractul de proiectare, faza SF, pentru realizarea obiectivului Noua Radială Vest.

Radiala Vest reprezintă un bulevard nou care va fi construit în continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest. Firma care face proiectul este una „abonată” la contracte cu Primăria Timișoara, având mai multe contracte încheiate sau în derulare cu municipalitatea timișoreană.

Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

CITEȘTE ȘI: A murit Jasmin Stavros, unul dintre marii muzicieni croaţi. „Umoran sam” a fost cel mai îndrăgit cântec

În urma discuțiilor cu reprezentanții Primăriei Timișoara, CNAIR a agreat preluarea a două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.

Timișoara va avea 8 inele de circulație

Drumul pentru care va întocmi Studiul de Fezabilitate, a fost prevăzut încă din anul 2015 în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara – proiectul C30.

Șoseaua ar urma sa fie construită între un viitor sens giratoriu la Pasajul Solventul și o altă girație ce va fi amenajată la intersecția cu strada Carpenului.

„Realizarea celei de-a 8-a artere radiale a Timișoarei reprezintă un pas important înainte, conectând zona centrală Timișoarei la rețeaua de drumuri naționale prin strada Gării. Aceasta reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte pentru a impulsiona dezvoltarea orașului spre vest.

Pe viitor, acest drum va fi un culoar vital pentru transportul și dezvoltarea economică a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Conform proiectului, investiția va include 4 benzi, câte două pe sens, separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și de colectare a apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de bicicletă de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime.

De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.

Valoarea estimată a contractului este de 730.000 lei (fără TVA) și termenul de realizare este de 330 de zile de la emiterea ordinului de începere, din care 90 de zile pentru asistență tehnică din partea societății care elaborează documentația. Finanțarea pentru continuarea acestei radiale, cu încă 1,7 kilometri, până la viitoare centură, va fi asigurată de CNAIR.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70.

Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi.

Firmă „abonată” la contracte cu primăria

Firma FIP Consulting, câștigătoarea noului proiect, are mai multe contracte cu municipalitatea timișoreană. Unele au fost încheiate, iar altele sunt încă în desfășurare.

Printre acestea sunt contractul de “Servicii de proiectare (faza DALI + PT) și asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiție ”Coridor de mobilitate Magistrala verde în Timisoara – Bd.16 Decembrie 1989 – Calea Șagului”, în valoare de 240.000 de euro cu TVA, cu termen de finalizare în luna iulie 2023.

Un alt contract se referă la „Servicii de proiectare (faza DALI+PT) și asistență tehnică din partea proiectantului pentru realizarea obiectivul de investiție: ”Modernizare stații tramvai Linia 1 Gara de Nord – Stația Meteo și retur”, care se ridică la 50.000 de euro cu TVA și care ar trebui să intre în faza finală. Tot FIP Consulting a câștigat și contractul pentru „SERVICII SF+PT C9b Inelul IV Vest: Str. Gării – Bd. Dâmbovița”, în valoare de un 1 milion de lei, al cărei termen de execuție a fost depășit.

Compania FIP Consulting este controlată de către Radu Victor Andronic, fost director pentru proiecte europene al CFR. Andronic a fost consilier în Ministerul Comunicațiilor, în mandatul ministerial al lui Valerian Vreme, între septembrie 2010 și februarie 2012.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Primăria Timișoara oferă proiectarea Noii Radiale Vest unei “firme de casă”

  1. A FOST PE SEAP. Citez : ” SEAP este o platformă electronică care asigură transparența procesului și procedurilor de achiziții publice. Prin interemediul platformei SEAP, autoritățile publice iși achizitionează, prin mijloace electronice, bunuri și servicii necesare desfășurării activității, sau lucrări pentru unitatea administrativă în cauză ”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *