Primăria Timișoara construiește, pe hârtie, Podul Minciunilor

Primăria Timișoara construiește, pe hârtie, Podul Minciunilor

Primăria Timișoara construiește, pe hârtie, Podul Minciunilor.

La Timișoara plouă cu promisiuni electorale, care de care mai fanteziste. Una dintre ele este un pod pietonal pentru care însă nu există bani de contrucție. Primăria Timișoara anunța, cu pompă, că demarează construcția unui nou pasaj pietonal peste Bega. Un pod modern și revoluționar, care să înlocuiască vechia Pasarelă a Îndrăgostiților, care a fost închisă definitiv.

CITEȘTE ȘI: Conceptul „Produs în Banat” câștigă teren

Există o singură problemă: primăria se laudă că va construi, dar nu spune că, de fapt, totul e doar gargară electorală, căci nu are bani să finanțeze acest proiect.

Vechea pasarelă, periculoasă pentru pietoni

Administrația a anunțat că interzice definitiv circulația pietonilor pe vechea pasarelă. Din motive de siguranță, accesul pe Pasarela Îndrăgostiților a fost închis complet începând din 11 aprilie 2023, conform deciziei comisiei de circulație. În prezent, pasarela pietonală se află într-o stare avansată de degradare. Din acest motiv, “specialiștii” au recomandat demolarea acesteia și construirea unei pasarele noi.

Pasarela Îndrăgostiților este situată peste Canalul Bega, a fost construită în 1949 și este utilizată pentru a conecta Parcul Copiilor (malul drept) și Parcul Regina Maria, respectiv intersecția dintre bd. Corneliu Coposu și str. H. Pestalozzi (malul stâng).

Modernizare sau construcție nouă?

Din cele comunicate de primărie nu e clar dacă se reabilitează vechea pasarelă sau se construiește una nouă, de la zero. Viceprimarul Ruben Lațcău vorbește despre vechiul pod care “va trece printr-un proces de transformare” dar, în același timp, spune că “vom construi o pasarelă nouă pe amplasamentul celei existente”.

Confuzia este amplificată și de un comunicat al Primăriei Timișoara. “Un studiu de fezabilitate pentru modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților – aflată într-o stare avansată de degradare – a fost trimis la Comisia Tehnică a Primăriei Municipiului Timișoara pentru a obține ultimul aviz. După obținerea acestuia, indicatorii tehnico-economici vor fi supuși votului Consiliului Local, acesta fiind ultimul pas înaintea lansării licitației de execuție”, au anunțat, luni, 11 aprilie, cei de la Primăria Timișoara.

Niciunde nu se menționează dacă există vreun studiu sau analiză privind starea de degradare a structurii și implicit pericolul la care primăria a expus cetățenii ce au folosit vechea pasarelă până acum. Cu alte cuvinte, nu se știe de cât timp timișorenii se expun pericolului de a traversa “Podul Îndrăgostiților”, fără să fi fost făcută o informare publică, din partea autorităților, în avans.

Podul Minciunilor nu are finanțare

Toate bune și frumoase din schițele prezentate și din lauda de sine a edililor timișoreni, explicabile doar prin goana după popularitate în prag de campanie electorală.

Conform edililor orașului, “noua pasarelă va fi construită dintr-o structură de oțel-beton, având o formă simplă și armonioasă. Aceasta va fi mai lată și mai spațioasă decât cea veche, va fi iluminată arhitectural și va avea puncte de belvedere lângă rampele de acces pentru a nu restricționa circulația pe pod. Noua pasarelă trebuie să îndeplinească cerințele de dimensiune și portanță necesare pentru circulația pietonală, în conformitate cu reglementările în vigoare. În plus, noua pasarelă trebuie să permită trecerea liberă a ambarcațiunilor de agrement sau transport public de persoane pe Canalul Bega”. Cel puțin așa au declarat oficial.

Problema intervine la partea de finanțare a proiectului. Primăria a omis intenționat să precizeze valoarea proiectului cât și termenele de execuție și finalizare ale noului pod. Motivul este foarte simplu: în bugetul pe anul 2023, primăria a alocat suma infimă de 500 de mii de lei pentru acest proiect.

“Încă un pod pietonal din Timișoara va trece printr-un proces de transformare și va fi refăcut integral. Proiectul Pasarelei Îndrăgostiților, aflată lângă Parcul Copiilor, va intra în această săptămână în Comisia tehnică, iar apoi va fi supus aprobării Consiliului Local…Accelerăm pe cât putem procesul ca să lansăm licitația de proiectare plus execuție și să începem și aici lucrările. Va fi al doilea pod pietonal unde pornim execuția, după Pasarela Gelu. Bugetul estimat pentru construirea noii pasarele se ridică la aproximativ 2 milioane de euro”, scria, pe Facebook, viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.

Cu alte cuvinte, dintr-un un simplu calcul, se înțelege că primăria dispune de numai 5 % din bani, mai exact de 100 de mii de euro din necesarul total de 2 milioane de euro.

Motiv pentru care nimeni din primărie nu a anunțat nici când vor începe lucrările și nici când va fi gata podul, dacă se va realiza vreodată. Căci nici despre surse alternative de finanțare sau suplimentări la bugetul oricum auster, nu se face vreo mențiune.

Până atunci, timișorenii care vor să traverseze Bega, dinspre intersecția dintre bd. Corneliu Coposu și str. H. Pestalozzi spre cenrtul orașului, nu au decât să facă un ocol larg și să folosească fie trotuarul Podului Michelangelo sau pe cel al Podului Decebal.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Primăria Timișoara construiește, pe hârtie, Podul Minciunilor

  1. Niste politruci inchid pasarela pentru ca este periculoasa pentru pietoni dar nu vad navele si caiacele care zilnic trec pe sub aceasta structura! In schimb proiectul este varză, astazi in partea dinspre parcul Regina Maria (Poporului) diferenta de nivel intre trotuar si pod este de 2 trepte iar in schita prezentată arhitectii lui peste prajit vor fi cel putin 10 trepte, rampa de acces ajungand inclusiv pe carosabilul drumului alaturat! Romania lucrului ‘bine’ facut

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *