Presa greacă: Invazie de români în toată Grecia. Majoritatea turiștilor au un nivel economic și educațional ridicat, aleg cazare de 3 și 4 stele

O româncă a murit în vacanță în Grecia pentru că salvarea a sosit după o oră și 15 minute

Reprezentanții industriei turismului din Halkidiki afişează zâmbete reținute de optimism pentru evoluţia activităţii în luna iulie, exprimându-şi în acelaşi timp îngrijorarea pentru restricţiile impuse în insula Mykonos, care este nava-amiral a sectorului. „Atunci când decizi să închizi brandul nr. 1 al turismului grecesc, dai o lovitură produsului turistic al țării în ansamblul lui”, spun ei.

Însă, chiar dacă totul se poate schimba de la o zi la alta, până în prezent, sezonul estival, al doilea în condiţii de Covid, a evoluat în luna iulie mai bine decât se așteptau majoritatea responsabililor din turismul din Halkidiki, înregistrându-se aproximativ 65%-70% din fluxul turistic din 2019, scriu grecii de la Voria, citați de Rador.

Cine optează pentru Halkidiki

În iulie, majoritatea turiștilor din regiune sunt greci şi balcanici – preponderent români, bulgari și sârbi. Totuşi, faţă de anii trecuţi, a crescut şi numărul germanilor, olandezilor și ucrainenilor, în timp ce numărul britanicilor a scăzut. Este vorba, în principal, de cupluri și familii, majoritatea turiștilor străini alegând 5 până la 7 nopți de cazare. Grecii merg în Halkidiki doar în weekend, dar, întrucât majoritatea își iau concediu la sfârșitul lunii iulie, nu este exclus ca numărul nopţilor de cazare rezervate de greci să crească în perioada următoare.

Anul românilor

Vizita ministrului grec al turismului Harry Theoharis în România la jumătatea lunii martie pare să fi dat rezultate semnificative.

Până acum, pare că anul acesta, românii au luat cu asalt Grecia, întrucât dincolo de destinațiile lor preferate din nordul Greciei (Halkidiki, Thassos, Samothrakis, Pieria, Kavala), aproape că au invadat şi Insulele Ionice sau insulele din Golful Saronic, precum şi destinaţiile turistice din Peloponez, cu accent pe Nafplio.

Majoritatea turiștilor români au un nivel economic și educațional ridicat, aleg cazare de 3 și 4 stele, de obicei călătoresc cu familiile, în special pe cale rutieră. Ei consumă produse și servicii, participă la activități, susţinând astfel piața locală a excursiilor, gastronomiei și divertismentului.

Citește mai multe pe HotNews.ro.

Foto: Greeka


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *