Poliţa RCA, obligatorie şi pentru aceste maşini. Noutatea de care toţi şoferii trebuie să ştie

masini abandonate 4

Poliţa RCA este obligatorie atâta timp cât maşina nu a fost radiată din circulaţie, chiar dacă autoturismul este nefuncţional, cum sunt multe mașini în România, a decis joi Curtea de Justiţie a UE. Cât timp o maşină stricată nu a fost retrasă din circulaţie, proprietarul acesteia trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru ea, conform unei decizii de joi a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE).

CITEȘTE ȘI: Incendiu în vestul țării: proprietarul unei gospodării a ajuns la spital, dar nu din cauza flăcărilor

Decizia recentă a CJUE este asemănătoarea uneia din anul 2018, care stabileşte că cei care au maşini înmatriculate funcţionale sunt obligaţi să încheie o asigurare RCA chiar dacă nu mai vor să le conducă şi le ţin parcate în curte sau în garaj, scrie avocatnet.ro.

RCA valabil pentru fiecare mașină înmatriculată

În acest fel, conform deciziei de joi a CJUE, “încheierea unui contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto este obligatorie atunci când vehiculul în cauză este înmatriculat într-un stat membru şi nu a fost retras în mod legal din circulaţie”. Decizia CJUE se referă la un litigiu din Polonia, în care o colectivitate locală a devenit proprietar (în baza unei decizii de confiscare) al unei maşini abandonate, care a fost casată şi radiată ulterior.

După ce maşina a fost scoasă din circulație, Fondul de Garantare a Asigurărilor din Polonia a amendat entitatea cu aproape 1.000 de euro pentru neîncheierea unei poliţe RCA pe toată perioada în care a fost proprietar, chiar dacă maşina era stricată.

Pagubele produse de un autovehicul parcat pot fi acoperite de RCA

”-Curtea aminteşte că noţiunea de vehicul este obiectivă şi independentă de utilizarea care se dă sau care se poate da vehiculului în cauză ori de intenţia proprietarului sau a unei alte persoane de a-l utiliza în mod efectiv. (…) În consecinţă, dacă simplul fapt că, la un moment dat, un vehicul nu este apt să circule ar fi suficient să îl lipsească de calitatea sa de vehicul şi să îl excepteze de la obligaţia de asigurare, caracterul obiectiv al acestei noţiuni de vehicl ar fi repus în discuţie.

– Curtea statuează că obligaţia, de principiu, de a asigura un vehicul înmatriculat într-un stat membru (…) pe de o parte, pentru a asigura protecţia victimelor accidentelor rutiere, având în vedere că intervenţia organismului de despăgubire a pagubelor materiale sau a vătămărilor corporale cauzate de un vehicul neasigurat este prevăzută numai în cazurile în care încheierea asigurării este obligatorie”, potrivit aprecierilor CJUE.

Hotărârile date de CJUE, adaptate legislației interne

Hotărârile date de CJUE sunt obligatorii pentru toate instanţele din UE care se confruntă cu cazuri identice, însă autorităţile trebuie să ţină cont de ele, în vederea ajustării legislaţiei interne.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *