Poarta aeriană a Banatului a pierdut altitudine

Poarta aeriană a Banatului a pierdut altitudine

Poarta aeriană a Banatului a pierdut altitudine.

La sfârșitul lunii februarie 2023, Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara s-a situat, din nou, în afara podiumului celor mai circulate trei baze aeroportuare ale țării, locurile fruntașe în ceea ce privește traficul de pasageri fiind ocupate de aeroporturile ”Henri Coandă” București-Otopeni, ”Avram Iancu” Cluj-Napoca și, respectiv, Iași.

Conform datelor furnizate de Asociația Aeroporturilor din România, numărul călătorilor îmbarcați în cele patru aeroporturi internaționale principale ale țării noastre în cursul lunii trecute a fost de 959.950 în cazul București-Otopeni, 187.686 – Cluj-Napoca, 98.945 – Iași și doar 80.714 – Timișoara, pe următorul loc clasându-se Aeroportul Internațional ”Ștefan cel Mare” din Suceava, cu 67.794 călători într-o lună.

CITEȘTE ȘI: Asociația Verde de Banat continuă acțiunea de plantare la centura verde a Timișoarei

Ultimele două locuri ale clasamentului general, care trece în revistă cele 16 aeroporturi cu activitate permanentă, Aeroportul Arad – cu 24 de pasageri, respectiv, Aeroportul Tulcea, cu unul singur! Cel de-al 17-lea aeroport operabil, cel de la Caransebeș, este încă nefuncțional, deși a fost reautorizat în anul 2020.

Raportată la situația de dinainte de criza pandemiei, pierderea de viteză a Aeroportului Timișoara se vădește a fi una dintre cele mai drastice la nivel național. Față de 2019, când ocupa locul III pe țară, cu un volum anual de 1,19 milioane de călători, poarta aeriană a Banatului a pierdut peste 25% din trafic, în vreme ce la nivel național scăderea de trafic a fost de doar 9,5 procente.

Pentru comparație, să precizăm că, în același interval, Otopeniul a pierdut 14,3% din traficul de călători (o scădere de la 14,7 milioane de călători la 12,7 milioane), Cluj-Napoca – 9,5%, doar Constanța înregistrând o cădere mai severă, cu un recul de 38,2 procente.

În schimb, față de 2019, aeroporturile din estul și nordul țării au cunoscut o ascensiune semnificativă: Iași – plus 17,1%, Bacău – plus 18,8%, Suceava – plus 77,8%, Baia Mare – plus 86,7% (dar în detrimentul aeroportului din Satu Mare, care are un recul de 28 procente), respectiv, Oradea – plus 119,6%.

Iar prognozele pentru finalul acestui an arată că, dacă la nivel național cifrele anului 2019 vor fi, în sfârșit, depășite, Timișoara și Constanța vor rămâne – în pofida valului de turiști așteptat la manifestările Capitalei Culturale și, respectiv, în sezonul estival – nefericitele excepții.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Poarta aeriană a Banatului a pierdut altitudine

  1. Da nu e de mirare preturile foartr exagerate o copanie ungureasca CA wizz air care au complicat cumararea biletelor SA te coste un LOC in avion £30 sau in bagaj la cala £50 dupa toate astea la intoarcere SA ai surpriza CA biletu tau nu e corespuzator cu bagaju si i-ti aplica o taxa de €40 pe acelasi bagaj cu care au venit doar CA pe aieroporurile de unde zburam Este un director al aeroportului care de pinde de rau nu da Voice SA practice asfel de practici si poate CA isi da interesu clitului si SA atraga tot felu de compani spre benificiul clentului si Al aeroportului bineteles preturi reduse si restricti cit Mai putine astea ar fi citeva din probleme sincer va spun din propia experinta care mi SA intiplat chiar in ianoare am venit cu 3 priteni di UK care unu din ei avea passport Bolivian si neam lovit de tot felu de probleme de la abasada Pina in Tara si in special la intoarcere nu Mai intru in amanunte dar uni di agajati agajati firmelor aierene si Al aeroportului nu AR trebui SA lucreze In acele locuri agajati oameni nepoteiviti in locuri nepoteivite lor 🥲

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *