Ping-pong cu soarta elevilor de la Liceul Pedagogic din Timișoara

pedagogic1

Părinţii elevilor de clasa a VI-a de la Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” din Timişoara sunt nemulţumiţi că micuţii lor sunt nevoiţi să înveţe după-amiaza. Pentru că unitatea de învăţământ este aglomerată, copiii sunt obligaţi să vină luni la ora 14 şi să stea în şcoală până la ora 20. Cu excepţia zilelor de miercuri şi vineri, când cursurile se desfăşoară între orele 13 şi 17, în celelalte zile elevii pleacă de la şcoală la ora 19.

Pentru orice copil programul este extenuant, iar părinţii elevilor au depus memorii la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş (DGASPC), la Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş şi la Primăria Municipiului Timişoara.

„Respectarea egalităţii de şanse”

În memoriul adresat primăriei se arată: „Colectivul de părinţi al clasei a VI-a B, împreună cu părinţii altor două clase din cadrul liceului pedagogic, în calitate de reprezentanţi legali ai elevilor vă solicităm, prin prezenta cerere, efectuarea orelor de curs, de către aceşti elevi, începând cu acest an şcolar, numai de dimineaţă. Această solicitare are în vedere respectarea egalităţii de şanse de care ei ar trebui să beneficieze, în raport cu alţi elevi din alte şcoli, care desfăşoară orele de curs numai dimineaţa”.

De asemenea, reprezentanţii părinţilor susţin că elevii care desfăşoară orele de curs după-amiaza, până la orele 19 sau 20, nu pot fi supravegheaţi de părinţi, care, de obicei, lucrează dimineaţa. De asemenea, ei nu pot servi prânzul în timp util, nu pot asimila toate informaţiile primite la şcoală, deoarece între orele 16-19 sunt deja obosiţi. În concluzie, părinţii elevilor din clasele a VI-a şi a VII-a solicită primăriei rezolvarea problemei spaţiilor necesare pentru desfăşurarea orelor de dimineaţă.

Solicitare redirecționată

Cei de la primărie au pasat responsabilitatea unităţii de învăţământ şi inspectoratului şcolar: „Vă comunicăm că solicitarea dumneavostră a fost direcţionată către conducerea unităţii de învăţământ şi inspectoratul şcolar, întrucât instituţia nu are atribuţii în organizarea şi funcţionarea programului şcolar”.

Liliana Chitonescu, mama unei eleve de la „Pedagogic”, ne-a spus că ar exista şi alte variante pentru găsirea unor spaţii, cum ar fi închirierea unei clădiri sau a Liceului de Poştă şi Telecomunicaţii din Timişoara.

DGASPC Timiş pasează problema inspectoratului şcolar

Memoriul depus la DGASPC Timiş subliniază aceeaşi problemă, iar răspunsul este ca şi cu cel al primăriei: „Vă recomandăm să vă adresaţi inspectoratului şcolar, care are competenţe metodologice şi administrative privind aspectele organizatorice şi funcţionale ale instituţiilor în subordine”.

Inspectoratul aruncă pisica în curtea liceului

Conform Aurei Danielescu, inspector şcolar general, conducerea liceului trebuie să rezolve problema: „Spaţiile de învăţământ nu sunt bine gestionate. Atât timp cât elevii din ciclul gimnazial sunt obligaţi să finalizeze orele de curs la ora 20,30, mie nu mi se pare normal. Şi acest lucru se întâmplă numai pentru ca elevii din ciclul primar să poată frecventa programul <Şcoala după şcoală>. Fără a se desfăşura acest gen de activitate în unitatea de învăţământ, care este opţional, elevii din clasele gimnaziale ar putea termina cursurile cu trei ore mai devreme. Eu am făcut o recomandare în acest sens. Şcoala trebuie să-şi eficientizeze spaţiile şi să-şi adapteze mobilierul şi pentru elevii mai mari”.

S-a schimbat modificarea

După ce Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” din Timişoara şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş au fost sancţionaţi de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării cu o amendă în valoare de 6.000 de lei, reprezentanţii unităţii de învăţământ au decis ca să admită dosarele tuturor copiilor înscrişi.

Astfel, în loc de două clase pregătitoare, aşa cum prevedea planul de şcolarizare, în anul şcolar 2016 -2017, la Liceul pedagogic vor fi patru clase, respectiv circa o sută de copii.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Ping-pong cu soarta elevilor de la Liceul Pedagogic din Timișoara

  1. Toti sunt de vina pentru ca au numai fumuri in cap! Parintii pentru ca de lene sau de incompetenta nu vor/nu pot sa se ocupe ei de copii prefera sa dea bani pentru after school, activitate care ocupa suplimentar salile de clasa. Inspectoratul are numai personaje, in nici un caz profesionisti, ajunsi acolo doar pe baza de bani sau politic. Invatatorii datorita salariului mic isi mai rotunjesc veniturile cu o activitate suplimentara. Parintii care fac scandal astazi nu vor sa se ocupe de copii pentru ca lucreaza la corporatii doar pentru bani fara sa investeasca un sentiment in relatia cu propriul copil!

    1. Pai unde ati vazut, chiar si corporatii, in care programul de munca este de la 8 la 13? E aberant ceea ce insinuati. Daca situatia si vremurile ar fi ca acum 20 de ani, ar creste si copii nostrii , cheia la gat, asa cum am facut-o si noi. Din pacate azi, in marile orase, nu mai este posibil acest lucru. Cat despre after school, e cea mai buna varianta pentru cei care nu au bunici in localitate si doresc totusi sa ofere un viitor copilului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *