Parlamentul European: Perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru șoferii începători

Parlamentul European: Perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru șoferii începători

Parlamentul European: Perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru șoferii începători

Permise de conducere digitale, perioadă de probă minimă de doi ani pentru șoferii începători și atenție sporită față de pietoni, printre modificările votate, recent, de deputați, în ceea ce privește permisele de conducere.

Cu peste 20.000 de vieți pierdute anual în accidente rutiere în UE, Parlamentul European sprijină reformarea normelor UE privind permisele de conducere pentru a se asigura că acestea contribuie la siguranța rutieră și la tranziția verde și digitală a UE, se arată într-un comunicat de presă remis de PE.

Eurodeputații doresc ca șoferii să fie mai bine pregătiți pentru situații reale de trafic și să fie conștienți de riscuri, în special pentru participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, copiii, bicicliștii și utilizatorii scuterelor electrice.

Prin urmare, condusul în condiții de zăpadă și polei, utilizarea telefonului mobil în condiții de siguranță la volan, unghiurile moarte, sistemele de asistență pentru șofer și deschiderea ușilor vehiculului în siguranță ar trebui, de asemenea, să facă parte din testele de obținere a permisului de conducere.

Totodată, europarlamentarii doresc ca permisele de conducere să fie valabile cel puțin 15 ani pentru motociclete și autoturisme și cinci ani pentru camioane și autobuze. Aceștia nu sprijină reducerea valabilității permiselor de conducere pentru persoanele în vârstă – astfel cum a propus Comisia – pentru a evita discriminarea și pentru a le asigura dreptul la liberă circulație și participare la viața economică și socială.

Parlamentul European susține autoevaluarea de către șoferi a capacității de a conduce atunci când se eliberează și se reînnoiește un permis de conducere, permițând țărilor UE să decidă dacă autoevaluarea ar trebui înlocuită de un control medical, ce poate include un set minim de teste de vedere și ale afecțiunilor cardiovasculare. Cu toate acestea, deputații doresc ca guvernele UE să depună mai multe eforturi pentru a sensibiliza publicul cu privire la semnalele mentale și fizice ale șoferilor care ar putea constitui factori de risc.

În ceea ce îi privește pe conducătorii auto neexperimentați, aceștia ar trebui să treacă printr-o perioadă de probă de cel puțin doi ani, timp în care ar trebui supuși anumitor restricții mai severe, cum ar fi limita mai scăzută pentru consumul de alcool la volan și sancțiuni dure pentru condusul periculos, potrivit deputaților.

CITEȘTE ȘI: Operație în premieră la Timișoara pentru salvarea unei paciente de 75 de ani

Pentru a atenua deficitul de șoferi profesioniști, deputații doresc, de asemenea, să permită persoanelor în vârstă de 18 ani să obțină un permis pentru a conduce un camion sau un autobuz cu până la 16 pasageri, cu condiția să dețină un certificat de competență profesională. În plus, tinerii de 17 ani ar putea obține un permis de conducere pentru autoturisme sau camioane, dacă sunt însoțiți de un conducător auto cu experiență.

În același timp, pentru a sprijini piața unică europeană, deputații sunt în favoarea introducerii unui permis de conducere digital, disponibil pe telefonul mobil și pe deplin echivalent cu permisul fizic de conducere.

Proiectul de norme privind permisele de conducere ale UE a fost adoptat cu 339 voturi pentru, 240 împotrivă și 37 abțineri și constituie poziția Parlamentului în prima lectură. Dosarul va fi continuat de noul Parlament după alegerile europene din 6-9 iunie.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Parlamentul European: Perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru șoferii începători

  1. ma scuzati dar astia is… au rumegus in cutia craniana! si sa-si bage „digitalul” si tranzitia verde in… posterior. iar pentru a atenua deficitul de soferi profesionisti poate incearca sa faca meseria mai usoara? mai bine platita? soferii sa fie mai putin exploatati? transportatorii romani sa nu mai fie discriminati cu reguli introduse aiurea cu intoarcerea in tara? a, astea nu. bine, sa dea atestate de la 14 ani atunci, ce-are? se autoevalueaza(wth) ca sunt ok si gata, doara nu e ca si cum n-ar da si examen! capete patrate. autoevaluare… bă, sunteti dusi? cum sa se autoevalueze cineva care NU mai are capacitatea sa conduca? cum ii trazneste? si cum sa faci o scoala de soferi cat mai „pe bune” cu condus in diverse conditii, cu mumar de ore corespunzator la costuri suportabile? pai daca cresc costurile, se vor inghesui mai multi soferi sau mai putini? sau care e logica? sau e doar pentru amatori, ca sa mai descurajam fortat mersul cu masina personala ca nu e verde? dar apropo de verde, plimbarile nenumarate cu avion privat ale ursulei sunt ok, nu? dar oare un razboi polueaza sau e de-ala verde? cam cat estimeaza comisia oiropeana ca s-a poluat cu razboiul din ukraina(inclusiv metanul eliberat de ns2) sau cu ala din gaza?🤔

    #psihopati care conduc lumea

    #prosteala verde

    #neocolonialism

    #🤪

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *