O realitate dezamăgitoare

Cartografierea a tot ceea ce presupune infrastructura școlară a județului Timiș conturează o realitate dezamăgitoare din mai multe puncte de vedere, aducând la suprafață atât probleme vechi, cât și actuale.

Spre exemplu, din cauza supraaglomerării ivite pe fondul numărului mare al educabililor raportat la spațiile de învățământ, majoritatea școlilor și grădinițelor arondate rețelei școlare timișene din mediul urban nu vor putea funcționa în sistem clasic, deși rezultatele recente ale analizelor epidemiologice permit acest lucru.

CITEŞTE ŞI: Cinci cadre didactice din Timiș, infectate cu COVID-19

Pe de altă parte, comutarea predării în sistem online va fi dificil de realizat mai ales în mediul rural, cel puțin în perioada de început a noului an școlar, întrucât sunt mii de elevi și de cadre didactice care nu dispun de instrumente informatice.

Potrivit inspectorului școlar general al ISJ Timiș, Marin Popescu, numărul solicitărilor venite din partea conducerilor școlilor a crescut considerabil în ultima lună, ajungându-se de la 6.000 – în martie, la circa 16.000 – în august, explicația directorilor unităților de învățământ fiind aceea că nu cunosc situația elevilor din clasele pregătitoare și de a IX-a.

La nivelul unităților de învățământ, cadrele didactice care nu dispun de echipamente electronice potrivite desfășurării activității de predare au depus cereri pentru laptopuri, însă până în acest moment situația celor mai multe dintre ele nu a fost rezolvată.


CITEŞTE ŞI: Accident înfiorător. O fetiță de 3 ani a murit în curtea casei, fiind lovită de un camion. Şoferul a murit zdrobit în cabină (Video)


Pe de altă parte, nu există o evidență exactă a numărului de elevi care au nevoie de astfel de dispozitive, întrucât nu toate școlile au realizat sondaje recente printre părinți pentru identificarea copiilor care ar avea nevoie de un instrument de lucru adecvat învățământului online.

În același context, este de menționat și faptul că, pe lângă insuficiența echipamentelor, în unele localități din Timiș conexiunea la internet este foarte slabă.

Într-o astfel de situație se află comuna Bara, localitate plasată deocamdată, în urma datelor furnizate de DSP Timiș, în scenariul roșu, o încadrare care nu permite prezența fizică a copiilor în spațiile de învățământ din zona respectivă.

La școala primară din localitate urmează să fie instruiți șapte elevi, iar la grădiniță, zece preșcolari. Luni, ziarul nostru a prezentat situația expusă de primarul comunei, Ioan Lăzărescu, care a atras atenția autorităților cu privire la faptul că în Bara nu există există de fapt nicio persoană infectată cu COVID-19, însă ultimul cuvânt de spus în acest sens îl are Direcția de Sănătate Publică Timiș, care realizează anchetele epidemiologice și de ale căror rezultate depinde modul de desfășurare a procesului educativ.

Totuși, inspectorul școlar general al ISJ Timiș, Marin Popescu, a precizat faptul că a solicitat Ministerului Educației și Cercetării șapte tablete pentru elevii din Bara, astfel încât, cel puțin din punctul de vedere al dotării cu echipamente, să nu existe probleme. Cât despre slaba conexiune a internetului, remedierea problemei rămâne un atribut al operatorilor privați.

Rămânând în același registru al dotărilor unităților de învățământ cuprinse în rețeaua școlară timișeană, este de menționat faptul că patru dintre ele (Liceul de Arte Plastice din Timișoara, grădinița din Voiteg, școala primară din Bethausen și grădinița din Criciova), din cele 222 câte sunt, vor funcționa fără autorizație sanitară, potrivit inspectorului școlar general adjunct Francisc Halasz, un aspect a cărui asumare le revine directorilor acestor instituții.

În același timp, 20 de unități de învățământ din mediul rural au încă toaletele amplasate în curte, însă, potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar al Județului Timiș, acestea sunt construite din cărămidă, au toate dotările necesare și sunt racordate la rețeaua de apă și cea de canalizare.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

1 Comments
Anonim 8 septembrie 2020
Ce atata mirare din 1990 si pana in prezent nu a fost construita o scoala , gradinta sau cresa noua. In schimb au fost desfintate o gramada de unitati de invatamant . Din cauza presiunii parintilor si a idioteniei cu costul standard / elev au aparut clase supra aglomerate . Din 2011 de cand administratia publica a preluat in proprietate si administrare spatiile de invatamant totul este un dezastru . A fost infintat un nou departament in cadrul primariei Scoli si spitale care este plin de functionari total inutili si nulitati in domeniu . Doar aerele si tupeul au fost preluate de la conducatorul unitatii N Robu . Acesti functionari nulitati care prin nepasarea nepriceperea si reaua vointa au adus reteaua scolara in prag de colaps . Doar salariile babane ii preocupa in rest de 8 ani stau schelele pe liceul Lenau o cladire construita in 2 ani nu poate fi renovata de administratia Robu in 8 ani . In crese care sunt in subordinea directa a primariei este dezastru . Din peste 700 de cereri au foste rezolvate putin peste o suta . 580 de copii au ramas in asteptare ....poate a unui alt primar care priveasca si spre ei .